מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פיקוד העורף חוזר בו ומודיע: אין הגבלה על קיום פעילויות חינוכיות - ההורים זועמים

אחרי שהודיע מוקדם יותר אמש כי לא יתקיימו גם ביום ב' מסגרות חינוכיות, פיקוד העורף משנה את ההנחיות באמצע הלילה ומודיע: המסגרות יחזרו לשגרה החל מיום שני | ראשי רשויות והורים רבים זעמו על עיתוי ההודעה, בטענה כי לא ניתן להיערך לחזרה סדירה בזמן כל כך קצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 00:48 ז בניסן התשפד | עודכן בתאריך 15/04/24 07:10

פיקוד העורף חוזר בו ומודיע: אין הגבלה על קיום פעילויות חינוכיות - ההורים זועמים
הלימודים יחזרו. אילוסטרציה, צילום: David Cohen/Flash90

לא החלטיים: במוצאי השבת, עם היוודע המתקפה המתוכננת של איראן על ישראל, הודיעו בפיקוד העורף כי כלל מערכות החינוך יושבתו. מערכות ההגנה האוויריות של ישראל הצליחו להדוף את המתקפה במבצע חסר תקדים, ואחרי פגישת הקבינט ביום א' נראה כי בינתיים אין תגובה ישראלית למתקפה.

רבים חשבו כי מערכות החינוך ישובו לפעול היום, יום ב', אך פיקוד העורף הוציא הודעה אמש בערב כי השבתת הלימודים תימשך גם ליום ב', הודעה שהוא חזר בו ממנה לקראת חצות.

כרגע הנחיות פיקוד העורף הם כי מערכות החינוך ישובו לפעול כבר היום, יום שני, בכל רחבי הארץ. באזורי הנחיה קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. כמו כן, הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה.

הנחיות פיקוד העורף המעודכנות ליום ב', 15.4.2024

בתוך כך, הודיע הבוקר (ב') משרד החינוך כי הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ, כולל מסגרות החינוך המיוחד. באזורי קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. לפי משרד החינוך, החזרה לפעילות תהיה הדרגתית בהתאם לזמן ההתארגנות הנדרש.

ההנחיות החדשות חדשות

ההנחיות החדשות, צילום: דובר צה"ל

ראשי הרשויות תוקפים - לא ניתן להיערך לחזרה בהתראה קצרה

ראשי רשויות והורים רבים זעמו על עיתוי ההודעה, בטענה כי לא ניתן להיערך לחזרה סדירה בזמן כל כך קצר. לאור כך, מספר רשויות הודיעו כי לא יפתחו היום את בתי הספר והקייטנות.