איומים, הבטחות והודעה חריגה: מסרים סותרים של האמריקאים מחשש למתקפה

בארצות הברית הבהירו שיעמדו לצד ישראל בכל מחיר אך העריכו שהמתקפה לא תהיה "גדולה" ולא תצריך את התערבותה. מנגד הורו לעובדיה בישראל שלא לעזוב את מרכזי הערים הגדולות. גלנט שוחח עם אוסטין: "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/24 07:46 ד בניסן התשפד

איומים, הבטחות והודעה חריגה: מסרים סותרים של האמריקאים מחשש למתקפה
ביידן בישראל, אוקטובר 2023, צילום: Miriam Alster,Flash90

המתיחות מול המשטר האיראני מוסיפה לגבור ובעוד בישראל נערכים למתקפה ולאפשרויות התגובה, האמריקאים עושים מאמצים רציניים על מנת שהמצה לא יסלים. במספר מועדים כבר הבהירו האמריקאים כי יגיבו בתקיפות במידה והאיראנים יתקפו בישראל. לאחר שהעבירו מסרים באמצעות שרי החוץ של מספר מדינות ערב, קיבלו האמריקאים מסרים מאיראן כי הם לא מתכננים "מתקפה גדולה" וכי יגיבו "באופן שימנע הסלמה גדולה" כך דווח ברוייטרס.

שיחת השר גלנט ומזכיר ההגנה אוסטין

אתמול שוחחו שר הביטחון גלנט ומקביו האמריקאי אוסטין. בשיחתם, השניים דנו על ההיערכות למתקפה איראנית נגד מדינת ישראל, שעלולה להביא להסלמה אזורית. שר הביטחון גלנט פרט בפני המזכיר אוסטין את פעולות ההיערכות הישראליות, והדגיש כי ישראל לא תקבל מתקפה איראנית לשטח ישראל. גלנט הוסיף כי "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן".

גלנט ולויד אוסטין

גלנט ולויד אוסטין, ארכיון. צילום: אלעד מלכה

על אף המסרים האופטימיים מצד האמריקאים, במציאות המצב מתוח מתמיד. משרד החוץ האמריקאי הורה לעובדי הממשל בישראל ובני משפחותיהם שלא לנוע מחוץ למרכזי הערים ירושלים, תל אביב ובאר שבע עד להודעה חדשה, כך הודיעה השגרירות.