מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל מאשר: חיסלנו את בניו של איסמעיל הנייה - היו פעילי טרור

צה"ל מאשר כי בתקיפה של חיל האוויר חוסלו שלושת בניו של המנהיג המדיני של חמאס. הסיבה - היו פעילים צבאיים בארגון הטרור | דיווח: ראש הממשלה ושר הביטחון לא ידעו על החיסול | הנייה: "בניי מתו מות קדושים. הדם הזה רק יוסיף לנחישותנו"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 10/04/24 17:29 ב בניסן התשפד | עודכן בתאריך 10/04/24 20:27

צה"ל מאשר: חיסלנו את בניו של איסמעיל הנייה - היו פעילי טרור
מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, צילום: Hassan Jedi/Flash90

צה"ל מאשר באופן רשמי: בתקיפה של חיל האוויר מוקדם יותר היום (ד') בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, חוסלו שלושה מילדיו של איסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס. שלושת הפעילים שהותקפו הם אמיר הניה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, ומחמד וחאזם הניה, פעילים צבאיים בחמאס. בצה"ל מסרו כי השלושה היו בדרכם לבצע פעילות טרור במרחב מרכז רצועת עזה.

דיווח: ראש הממשלה ושר הביטחון לא ידעו על החיסול

מדיווחים שהתפרסמו הערב בשם בכירים ישראלים עולה כי הדרג המדיני לא עודכן בטרם החיסול, ומדובר היה בתקיפת "זמן אמת" שבוצעה בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהגיע זמן קצר לפני התקיפה. לפי הגורמים הבכירים, ראש הממשלה ושר הביטחון לא עודכנו בטרם התקיפה ולא אישרו אותה. לצד זאת, בצה"ל הבהירו כאמור כי ההחלטה לנצל את ההזדמנות המבצעית שנוצרה ולחסל את השלושה נבעה מכוונתם לבצע פעולות טרור, ולא בשל הקשר המשפחתי להנייה.

הניה: "בניי מתו מות קדושים"

ברשת אל ג'זירה הביאו את תגובתו של הנייה: "אני מודה לאללה על הכבוד הזה שנתן לי. כל בני העם הפלסטיני והמשפחות ברצועה שילמו מחיר יקר בדם בניהם. אני אחד מהם". עוד הוסיף הניה: "בניי מתו מות קדושים בדרך לשחרור ירושלים ואלאקצא. הדם הזה רק יוסיף לנחישותנו ולדבקות באדמתנו".

שלושת המחוסלים: חאזם, אמיר ומחמד הנייה - גם נכדים חוסלו בתקיפה

לפי הדיווחים, בתקיפה חוסלו: חאזם אסמאעיל הניה, אמיר אסמאעיל הניה ומחמד אסמאעיל הניה, שלושה מבניו של יו"ר הלשכה המדינית של חמאס. בערוץ אל מיאדין הלבנוני אישרו גם הם את הדיווחים. בנוסף, לפי הדיווחים גם נכדיו של הנייה חוסלו בתקיפה ובהם, אמל - בתו של חאזם הניה, וחאלד וראזן - ילדיו של ח'אלד הניה.

חיסול מחבלים, אילוסטרציה

חיסול מחבלים, אילוסטרציה, צילום: Atia Mohammed,Flash90

הלחץ על הנייה גובר: נעצרה אחותו הערבית - ישראלית

ברקע הניסיון להגיע להסכמות מול חמאס, בישראל מגבירים את הלחץ על צמרת הארגון ובשבוע שעבר כוחות משטרה, שב"כ מג"ב ויס"מ פשטו על מתחם ביתה של אחותו של איסמעיל הנייה, ישראלית תושבת היישוב תל שבע שבפזורה הבדואית.

החשדות נגד אחותו של הנייה: קיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם הארגון הרצחני

אחותו של הנייה בת ה-57 נעצרה בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם חמאס תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל. במהלך הפשיטה בביתה איתרו הכוחות מסמכים, אמצעי מדיה, טלפונים, ממצאים נוספים וראיות הקושרות אותה לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות נגד מדינת ישראל.

צפו בתיעוד המעצר: