מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שר החוץ כ"ץ: "אם איראן תתקוף את ישראל משטחה, מיד נגיב חזרה"

שר החוץ ישראל כ"ץ מאיים כי אם איראן תתקוף את ישראל משטחה, ישראל תגיב באיראן: "זאת משום שישראל לא יכולה להרשות לעצמה לספוג מתקפות מהסוג הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/24 08:59 ב בניסן התשפד

שר החוץ כ"ץ: "אם איראן תתקוף את ישראל משטחה, מיד נגיב חזרה"
ישראל כ"ץ, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ברקע המלחמה וברקע ההיתכנות כי תתרחב לזירות נוספות, התראיין הבוקר (ד') שר החוץ ישראל כ"ץ לאריה גולן בכאן רשת ב', ואמר בתקיפות כי "אם איראן תגיב ותתקוף את ישראל משטחה, ישראל תתקוף באיראן". לאחר מכן הסביר: "זאת משום שישראל לא יכולה להרשות לעצמה לספוג מתקפות מהסוג הזה בגלל האחריות שלנו לאזרחי המדינה, לחוזקהּ של המדינה ולהקרנה של כל הדברים".

ישראל כ"ץ: "אני ממשיך לשכנע אותם לתקוף"

"איראן היא ראש הנחש - אין חמאס בלי איראן, אין חות'ים, אין מיליציות שיעיות-סוריות ואין חיזבאללה", אמר השר כ"ץ. בהמשך התייחס כ"ץ לקהילה הבינלאומית והפנה את דבריו אליה: "האיום האיראני שאיראן מובילה מולנו, הוא איום מולכם. המעורבות של איראן בסיוע לרוסיה עוזר לי להבין. בקיצור, אני ממשיך לשכנע אותם לתקוף".

"אנחנו נפגע בטורקיה. בכלכלה, במקומות שיותר כואבים להם"

"מתברר ברגע האמת שישראל לא יכולה לסמוך על ארדואן, כי ברגע האמת הוא מכריע בעד הרוצחים ומחוללי הגופות, תוך התעלמות לא רק מישראל, אלא גם מאינטרסים של אזרחי טורקיה". לדעתו, ישראל צריכה לבנות אלטרנטיבות כדי שלא תהיה תלויה בטורקיה. "לא בענף הבנייה, לא בחקלאות. אנחנו נפגע בטורקיה. בכלכלה, במקומות שיותר כואבים להם", אמר.