מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן גביר זועם על מעצרו של בן ה-14 מיצהר ותוקף את גלנט: "טירוף, הזיה"

השר לביטחון לאומי זעם על מעצרו של הקטין בן ה-14 מהיישוב יצהר ותקף את שר הביטחון: "כך לא נראה שר ביטחון שמגן על המתיישבים, כך נראה שר ביטחון שמתנכל אליהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 21:50 א בניסן התשפד

בן גביר זועם על מעצרו של בן ה-14 מיצהר ותוקף את גלנט: "טירוף, הזיה"
איתמר בן גביר , צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

קטין בן 14 תושב יצהר קיבל הבוקר (ג') הודעה על צו מנהלי עליו חתם אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס האוסר עליו לצאת מהיישוב יצהר ובנוסף מטיל עליו מעצר בית לילי. בתגובה להחלטה, השר לביטחון לאומי יצא במתקפה על שר הביטחון: "מצער מאוד שבזמן מלחמה השר גלנט והאלוף פוקס מוציאים צו מנהלי נגד ילד בן 14 בלבד שאוסר עליו לצאת מיישובו וביתו - זה טירוף, זו הזיה, זה בלתי יאומן. כך לא נראה שר ביטחון שמגן על המתיישבים, כך נראה שר ביטחון שמתנכל אליהם,

אביו של הקטין: רודפים אחרי ילד בכיתה ח

במסגרתו צו המעצר שהוצא נגד הקטין, ייאסר עליו לצאת מתחומי היישוב יצהר ובנוסף הוא יידרש לשהות במעצר בית לילי למשך שלושה חודשים. ארגון חוננו מלווה את הקטין בייעוץ משפטי. אביו של הקטין מסר: "הזוי שבזמן מלחמה בצפון ובדרום המתרחבת גם ליהודה ושומרון בסדרת פיגועים קשים, מוצאת מדינת ישראל זמן ומשאבים לרדוף אחרי ילד בכיתה ח'".

עוד הוסיף אביו של הקטין: "חופש התנועה הוא ערך עליון במדינת ישראל וכאן הוא מופר ברגל גסה. אם מערכת הביטחון הייתה משתמשת בצווים אלו כנגד האויב, הטרור היה פוסק מזמן". שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל חוננו מסר: "האלוף פוקס קובע מידי שבוע שפל חדש ברדיפתו את ציבור המתנחלים. צו הגבלה לילד בן 14 זה שיא חדש".