קצין המודיעין שהודח מונה לתחקר את ה-7 באוקטובר: בצה"ל הבהירו מה הוא עושה שם

בצעד תמוה, קצין המודיעין של פיקוד דרום ב-7 באוקטובר מונה לצוות התחקיר של צה"ל למחדלי אותו היום. לאחר הביקורות שנשמעו על המהלך - בצה"ל מבהירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/24 21:10 כט באדר ב'

קצין המודיעין שהודח מונה לתחקר את ה-7 באוקטובר: בצה"ל הבהירו מה הוא עושה שם
הרמטכ"ל ודובר צה"ל, צילום: Flash90,Flash90

אל"מ א', קמ"ן פיקוד דרום במהלך ה-7 באוקטובר שעזב לפני מספר שבועות את תפקידו לאחר שהודה בניהול רומן עם פקודה מונה לצוות המתחקר את כשלי ה-7 באוקטובר, כך דווח הערב (ב') בחדשות 12. על פי הדיווח, אל"מ א' נבחר להיות בצוות תחקור של קציני המודיעין בסוגיית ההתרעה.

התגובה של צה"ל לביקורות

בצה"ל נדרשו להגיב לביקורות שהוטחו במהלך, שכן אל"מ א' עצמו נמצא בין שורת הקצינים שכשלו בבוקר המתקפה על ישראל ובתקופה שקדמה לה. בצבא הגיבו ואמרו כי במסגרת פעילותו בצוות הבדיקה, רושם את עדותו האישית לאירועים וכי הוא אינו מוביל את צוות התחקירים בפיקוד דרום.

"הרמטכ"ל התברבר בניווט"

מוקדם יותר תקף חבר הכנסת אלמוג כהן וכתב כי "מינויו של אל"מ א' לחלק מצוות הבדיקה של מחדלי ה-7 לאוקטובר מוכיחה שהרמטכ"ל התברבר בניווט, וכשמצפונו המוסרי למעשה איננו מתפקד". עוד הוסיף כהן: "מינוי הזוי זה הוא המשך ישיר להדחתו של הקצין המצטיין בעקבות תקלה מבצעית מצערת, אם בשלה העת המוסרית להדיחו בעקבות תקלה מבצעית, ראוי שהרמטכ"ל ידיח את עצמו".

אלמוג כהן

אלמוג כהן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפללת הקצין: יחידה אחרת שלחה סרטון לפיקוד דרום

עיתונאית "עובדה" אילנה דיין חשפה לאחרונה כי הסיפור התחיל ביחסים עכורים שהלכו והחמירו במהלך המלחמה בין קצינים בפיקוד דרום לבין אנשי יחידת 504, מי שאחראיים על הפעלת סוכנים של אמ"ן. על פי הדיווח, לאנשי 504 הגיע חשד אודות מערכת יחסים שמקיים אל"מ א', קמ"ן פיקוד דרום, עם קצינה שמשרתת בפיקוד, אנשי היחידה החליטו לגשת למצלמות האבטחה במלון שבו שהו השניים והשיגו את החומרים שתועדו באותן המצלמות.

עוד דווח כי אנשי היחידה העבירו את הסרטון בלי ידיעת מפקדם וטענו כי הקצין עלול להיות נתון לסחיטה. קצינת בטחון המידע ניגשה עם המידע הזה לאלוף פיקוד הדרום ירון פינקלמן שהחליט לפעול במהירות - קרא לא' אליו, א' התוודה על הקשר, ואז הודח.