ניר ברקת קורא לציבור: החרימו את "שטראוס"

שר הכלכלה קורא לציבור להפסיק לקנות מוצרים של חברת "שטראוס". הוא סיפר כי החברה התלוננה כי נאלצה להעלות מחירים בעקבות קשיים כלכליים, ובמקביל חילקה רווחים של מאות מליונים: "שטראוס איבדה בושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/24 16:35 טז באדר ב'

ניר ברקת קורא לציבור: החרימו את "שטראוס"
שטראוס, צילום: David Cohen/Flash90

העלייה ביוקר המחייה בחודשים האחרונים הולכת ומאמירה. בניסיון לעצור את גל ההתייקרויות פתח שר הכלכלה ניר ברקת "מבצע" חדש לחברות המזון: תקפיאו מחירים עד שתסתיים המלחמה, או שתיכנסו לרשימה השחורה.

לפני כחודש הודיע השר ניר ברקת כי חברת שטראוס, שבתחילה הודיעה כי תקפיא מחירים, נכנסה לרשימה השחורה לאחר שלא עמדה בהתחיבויותיה והמשיכה להעלות את המחירים. היום (ג') טען ברקת כי בעוד שהחברה התלוננה על קשיים כלכליים, היא חילקה רווחים של מאות מליונים לבעלי המניות וקרא: "לא לרכוש מוצרים של שטראוס".

הרשימה השחורה המעודכנת

הרשימה השחורה המעודכנת צילום: משרד הכלכלה

ברקת מקדם חרם על שטראוס: "מספיק להיות פריארים"

"שטראוס איבדה בושה" אמר שר הכלכלה. "חברת שטראוס שנמצאת ברשימה השחורה אחרי שהעלתה מחירים בשעת מלחמה - שוברת שיאים של ניתוק ומפרישה דיבידנד של מאות מיליונים. בשטראוס התלוננו בשיחות איתי על מצבה הכלכלי של שטראוס והחליטו להעלות מחירים בזמן מלחמה - לפתע מצאו רווחים של מאות מיליונים לחלק לבעלי המניות".

"אני קורא לציבור לא לרכוש מוצרים של שטראוס. מספיק להיות פריארים, הגיע הזמן שהציבור יעניש את מי שעושק אותו בעיתות שלום וקל וחומר בעיתות מלחמה. לא קונים מחברות ברשימה השחורה".