מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"מכרה זהב של מודיעין": הלחימה בשיפאא' - דיווחים על מעצר בכיר בג'יהאד האיסלאמי

כוחות צה"ל ושב"כ מתמקדים בלחימה בבית החולים שיפאא', במהלכה למעלה מ-350 מחבלים נכנעו לכוחותינו ונחקרו במתחם בית החולים | צה"ל תוקף בלב שכונה אזרחית בלבנון | דיווח: בכיר בג'יהאד האיסלאמי נעצר | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/24 10:10 י באדר ב' | עודכן בתאריך 20/03/24 13:46

"מכרה זהב של מודיעין": הלחימה בשיפאא' - דיווחים על מעצר בכיר בג'יהאד האיסלאמי
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

12:40 | דיווחים: בכיר הג'יהאד האיסלאמי - אחמד אל בטש בידי צה"ל

דיווחים ברשתות החברתיות טוענים כי כוחות צה"ל עצרו את בכיר הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטש, נעצר על ידי כוחות צהל במהלך הפעילות בבית החולים שיפא ברצועת עזה.

אל בטש, חבר בלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, נחשב כמי שעומד מאחורי המנגנון הכלכלי והמנהלתי של ארגון הטרור, וייתכן כי נכח בבית החולים במטרה לתאם את השתלטות הארגון על חלוקת הסיוע מול חמאס והחמולות המקומיות.

12:00 | חיל האוויר פועל בלב שכונה אזרחית בעומק לבנון

ארגון הטרור חיזבאללה ממקם את תשתיות הייצור שלו בלב אוכלוסיות אזרחיות בדרום לבנון, בבקאע ובבירות, ומשתמש בעם הלבנוני כמגן אנושי. גודל התקיפות של צה"ל, ריבוי פיצוצי המשנה ומשך השריפה בנכס המותקף מהוות הוכחה נוספת לשיטת הפעולה של חיזבאללה במסגרתה מאחסן חומרי נפץ וחומרים כימיים מסוכנים בכפרים אזרחיים.

09:42 | כוחות צה"ל ושב"כ נלחמים במרחב בית החולים שיפא׳

כוחות שייטת 13 וצוות הקרב של חטיבה 401 בהובלת אוגדה 162, חיסלו ביממה האחרונה מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה, תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי במרחב בית החולים.

הלוחמים חיסלו עד כה כ-90 מחבלים, ולמעלה מ-300 חשודים נחקרו במתחם על ידי חוקרי יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי שב"כ. מעל ל-160 חשודים נלקחו להמשך חקירה בשטח הארץ. אתמול (ג') זוהה שיגור מצפון רצועת עזה למרחב שדרות, שנפל בשטח הרצועה, כלי טיס של חיל האויר תקף בתגובה פיר מבצעי של חמאס במרחב השיגור.

רגעי ההיתקלות מול המחבלים בשיפא

רגעי ההיתקלות מול המחבלים בשיפא, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

https://instagram.com/reel/C4qYScVrZpn/?utm_source=ig_embed&ig_rid=596e16ee-e9cb-4206-a8f2-86610d08161e

רוב המחבלים בחרו להיכנע

על פי העיתונאי דורון קדוש, עד כה נתפסו כ-350 מחבלים, שהמודיעין יודע להצביע עליהם בוודאות כמחבלי חמאס וג׳יהאד. רובם בחרו להסגיר את עצמם ולהיכנע. מסדרון שלם בשיפא משמש כעת כמתקן מעצר זמני של אמ"ן והשב"כ לחקירות המחבלים בשטח, כדי להפיק מהם מודיעין במהירות.

מחקירות המחבלים יש מודיעין שמופק באופן מיידי: מספר תקיפות של חיל האוויר ביומיים האחרונים התבצעו הודות למודיעין שהגיע מהמחבלים בשיפא וגורם בצה"ל מספר כי "אנחנו יושבים על מכרה זהב".

הכוחות תפסו שלל מודיעיני וארכיונים צבאיים של חמאס שרוכזו בבית החולים. בין היתר, אותרו שם קלסרים שחמאס גנב ממעבר ארז ב-7 באוקטובר ובהם מידע רגיש של יחידת מתפ"ש. כעת צה"ל משתמש בשלל המודיעיני כדי להבין מה חמאס ידע עלינו בחודשים האחרונים.

צה"ל בעזה

צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

המחבלים העידו: "הופתענו"

שייטת 13 פשטה ראשונה ונעה על גבי נגמ"שי איתן מהירים - ותוך 15 דקות בלבד הגיעה מנקודת היציאה לשערי בית החולים ללא שום התנגדות בדרך. עשרות מחבלים העידו בחקירות: הופתענו, לא חשבנו שצה"ל יחזור לשיפא ולכל הפחות חשבנו שיהיה לנו מספיק זמן התרעה מראש כדי להימלט בזמן.

כ-20 דקות אחרי השייטת, הצטרפה חטיבה 401 על גבי טנקים, נמ"רים ו-D9 והשלימה כיתור חיצוני מלא של בית החולים. ההערכה היא כי יידרשו עוד מספר ימים להשלמת הפעולה. נותרו עוד מספר מבנים שצה"ל מכתר וכנראה מתבצרים בהם מחבלים