בצל שיחת נתניהו - ביידן: האמריקאים אישרו כי מרואן עיסא חוסל

אחרי יותר מחודש שלא שוחחו, נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב. השיחה נערכת ברקע יציאת המשלחת הישראלית לקטאר ותוכניות ישראל לפעולה צבאית ברפיח | האמריקאים אישרו את חיסולו של סגנו של מוחמד דף

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 17:15 ח באדר ב' | עודכן בתאריך 18/03/24 22:02

בצל שיחת נתניהו - ביידן: האמריקאים אישרו כי מרואן עיסא חוסל
נתניהו וביידן, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

למעלה מחודש חלף מאז שיחתם האחרונה של ראש הממשלה ונשיא ארה"ב שנערכה ב-15/02 והערב (ב') השניים שוחחו שוב, כשברקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב לישראל סביב המשא ומתן לשחרור החטופים ופעולה צבאית אפשרית ברפיח. לאחר השיחה אישרו האמריקאים את דבר חיסולו של בכיר מאס מרואן עיסא בו התנקשה ישראל בשבוע שעבר.

בהצהרה שמסר מאוחר יותר נתניהו לאחר השיחה אמר ראש הממשלה: "שוחחתי הערב עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".

חיסול בעזה, ארכיון

חיסול בעזה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

נתניהו: "הזיכרון שלכם קצר? כל כך מהר שכחתם את 7 באוקטובר?"

כזכור, רק אתמול תקף ראש הממשלה את ביידן במהלך ישיבת הממשלה ותהה: "הזיכרון שלכם קצר? כל כך מהר שכחתם את 7 באוקטובר, את הטבח הנורא ביותר שבוצע נגד יהודים מאז השואה? כל כך מהר אתם מוכנים לשלול מישראל את הזכות להגן על עצמה נגד מפלצות החמאס?".

ביידן: נתניהו גורם לישראל יותר נזק מתועלת

המתקפה של נתניהו הגיעה אחרי שג'ו ביידן מתח ביקורת חריפה על נתניהו בריאיו שערך ב-MSNBC בשבוע שעבר ואמר נתניהו טועה בניהול המלחמה ו"גורם לישראל יותר נזק מתועלת". כשהנשיא נשאל אם פעולה ישראלית ברפיח שבדרום רצועת עזה תהווה "קו אדום" מבחינת יחסיו עם נתניהו, הוא השיב: "זה קו אדום". עם זאת, הוא הוסיף כי "לעולם לא אעזוב את ישראל שההגנה עליה עדיין קריטית".