סערת חוק הגיוס נתניהו ולוין ביקשו - גלנט סירב: "אתה מסכן את יציבות הממשלה"

שבועיים אחרי שהצהיר כי לא יביא את חוק הגיוס אם לא יכלול את הסכמות כל מפלגות הקואליציה, המתיחות עולה שלב. בפגישה שנערכה בין נתניהו ולוין עם שר הביטחון, אמרו לו השניים כי הוא מסכן את יציבות הקואליציה, גלנט נותר בסירובו: "אני הזהרתי מראש, תבקשו עוד מספר ימים מגנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/24 07:53 ד באדר ב'

נתניהו ולוין ביקשו - גלנט סירב: "אתה מסכן את יציבות הממשלה"
נתניהו, לוין וגלנט, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

סוגיית חוק הגיוס החדש ממשיכה לערער את יציבות הממשלה ורגע לאחר שמוקש התקציב הסתיים, הוא מהווה את האתגר הגדול ביותר עבור הממשלה. שבועיים לאחר מסיבת העיתונאים בה הצהיר גלנט כי לא יביא הצעת חוק מטעם מערכת הביטחון מבלי שתהיה מוסכמת על כלל מפלגות הקואליציה, גלנט נותר בסירובו.

"אני הזהרתי מראש": הסירוב של גלנט

בפגישה שנערכה אתמול (ד') בין גלנט לראש הממשלה נתניהו והשר לוין, הפצירו בו השניים להביא את ההחלטה ביום ראשון תוך שטענו כי אם הדבר לא יקרה הממשלה עלולה ליפול, כך פרסם העיתונאי מיכאל שמש. גלנט עצמו סירב להביא את הצעת החוק ועמד על דרישתו ממסיבת העיתונאים תוך שאמר שנתניהו ולוין: "אני הזהרתי מראש, תבקשו עוד מספר ימים לנסות להגיע להבנות עם גנץ".

גלנט, עומד בסירובו.

גלנט, עומד בסירובו. צילום: Chaim Goldberg,FLASH 90

הפגישה שתכריע את גורל חוק הגיוס?

היום תיערך פגישה משולשת של נתניהו, גנץ והמפלגות החרדיות במטרה להגיע להסכמות בנוגע לחוק הגיוס החדש. בחודש שעבר הוציא בג"ץ צוו על תנאי ודרש מהמדינה להסביר מדוע ההחלטה שמונעת את האכיפה כנגד בני הישובות לא תבוטל כמו גם מה המדינה מתכוונת לעשות עם בני הישיבות מאחר וחוק הגיוס פקע.

נתניהו וגפני

נתניהו וגפני, פגישה מכריעה. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כזכור, במסיבת העיתונאים לפני שבועיים אמר גלנט כי "כל חוק גיוס שיהיה מוסכם על כל מפלגות ממשלת החירום - יהיה מקובל עלי. אבל, ללא הסכמת כלל חלקי הקואליציה - מערכת הביטחון בראשותי לא תגיש את החוק. הנשיאה המשותפת בנטל חיונית לניצחון במלחמה. זה לא עניין מפלגתי וזה לא עניין מגזרי, זה עניין לאומי - בטחוני עליון".