מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל דרש מהשב"ס לכלוא את מחבלי הנוח'בה וסורב: "יש מצוקת כליאה"

עימות בין צה"ל לשב"ס על כליאת מחבלי החמאס שנעצרים בעזה: צה"ל דורש שהשב"ס יקח עליהם אחריות ונתקל בסירוב. בינתיים צה"ל נאלץ להחזיק את המחבלים במתקני מעצר זמניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/24 13:46 כג באדר א'

צה"ל דרש מהשב"ס לכלוא את מחבלי הנוח'בה וסורב: "יש מצוקת כליאה"
עצורים ברצועת עזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

אגף המבצעים של צה"ל שיגר מכתב חריג, הדורש משירות בתי הסוהר לקחת אחריות על כליאתם של מחבלי חמאס והג׳יהאד שנתפסים ברצועת עזה, ולהעביר אותם למתקני מעצר באבטחה גבוהה. שב"ס מסרב לבקשה, בטענה לחוסר מקומות כליאה. כך על פי העיתונאי דורון קדוש בגלצ.

עצור, אילוסטרציה

עצור, אילוסטרציה, צילום: Flash90

צה"ל יפתח מעצר כליאה שלישי

צה"ל נאלץ כעת להחזיק את המחבלים בשני מתקני מעצר זמניים - בשדה תימן ובענתות - אך בשל המספר הגדל של עצורים מהרצועה, צה"ל יפתח בקרוב מתקן מעצר שלישי בעופר. גורמי צבא מותחים ביקורת חריפה על כך שחיילי וחיילות המשטרה הצבאית, חסרי כל הכשרה מתאימה למשימה, הם האמונים על השמירה על מחבלי חמאס: "חיילות וחיילים שעברו קורס קצר בעיר הבה"דים לא צריכים לשמור על מחבלי נוחבה כפותים, שב"ס זורק את האחריות למרות שאצלו נמצאים האנשים בעלי ההכשרה המתאימה".

רק לפני שבועיים - מחבל מעזה תקף חייל מ"צ - ונורה למוות בידי לוחם שאבטח אותו. לדברי גורמים המעורים בפרטים, אין לצה"ל את הכלים המתאימים להחזיק מחבלי נוח'בה, שהם אסירים ברמת סיכון גבוהה מאוד.

נציבת שב"ס קטי פרי |

נציבת שב"ס קטי פרי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שירות בתי הסוהר: "יש מצוקת כליאה"

משב"ס נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, הארגון ממשיך בקליטת אסירים ועצורים, לצד תהליך מואץ למציאת פתרונות נוספים, כאשר הבהרנו לצה"ל ולשב"כ שנקבל אותם למשמורת שלנו. יחד עם זאת אכן יש מצוקת כליאה. צה"ל ושב"כ חייבים להבין שיש להם אחריות לסייע לשירות בתי הסוהר"