יצחק צייגר הובא למנוחות: "בכל יום ראיתי את האצילות"

אחרי שנרצח בתחנת הדלק בעלי, תושב שבי שומרון נטמן בהר המנוחות | הרב דוד לאו, הרב הראשי, ספד לו: "שליח ציבור היית וכשליח ציבור ביקשת בכל תפילה 'אישי ישראל ותפילתם תקבל ברצון'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/24 12:27 כא באדר א'

יצחק צייגר הובא למנוחות: "בכל יום ראיתי את האצילות"
יצחק צייגר מובא למנוחות, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי הפיגוע הרצחני בתחנת הדלק היישוב עלי, הבוקר (ו') הובא למנוחות הקדוש יצחק צייגר בן ה-57. צייגר היה תושב היישוב שבי שומרון, ונטמן בהר המנוחות בירושלים. הרב דוד לאו ספד לו: "הלב נקרע כשאתה עומד ליד בנים, כשאתה רואה דמעה, כשאתה עומד ליד רעייה שמתרגשת ואומרת כמה ידעתי שהוא טוב לפני שהכרנו ובכל יום ראיתי את האצילות. הלב נקרע כשאתה רואה הורים מבוגרים המביאים את בנם יליד ירושלים לקבורה בירושלים".

יצחק צייגר ז"ל

יצחק צייגר ז"ל | צילום: דוברות בנימין

"איזה פער והבדל בין מי שמחפש ליצור ולבנות לבין מי שמחפשים לרצוח להרוג ולהשחית"

"מי שרצה להרוג פשוט חיפש לרצוח יהודים, חיפש להפריע לעם ישראל לשבת בארץ הקודש. חיפש לרצוח יהודים ולהפר את שלוות החיים, את המציאות של מי שרוצה להקים חיים ולבנות עוד ועוד. איזה פער והבדל בין מי שמחפש ליצור ולבנות לבין מי שמחפשים לרצוח להרוג ולהשחית את האדמה ולשפוך עליה דם. שליח ציבור היית וכשליח ציבור ביקשת בכל תפילה 'אישי ישראל ותפילתם תקבל ברצון'", הוסיף הרב.

כזכור, אמש מחבל פתח בירי לעבר תחנת הדלק הסמוכה לעלי ורצח את צייג רואת הנער אוריה הרטום בן ה-16. שמואל ריינוס, פראמדיק מד"א ואברהם אפלבאום, חובש בכיר, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בתחנת הדלק רכב שבתוכו ישב פצוע מחוסר הכרה עם פצעי ירי ובסמוך שכב על הכביש גבר נוסף שגם הוא היה מחוסר הכרה עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעות היו אנושות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם".