מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לראשונה מתחילת המלחמה: צה"ל תוקף 100 קילומטרים בעומק שטח לבנון

בתגובה להפלת כלי הטיס המתקדם: צה"ל תוקף בעומק לבנון לראשונה מאז תחילת המלחמה | פצוע קל מירי של חיזבאללה לעבר שתולה | מערכת קלע דוד יירטה טיל קרקע-אוויר שנורה לעבר כלי טיס של חיל האוויר אך הכטב"מ נפל מטיל נוסף שלא יורט

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/24 10:37 יז באדר א' | עודכן בתאריך 26/02/24 14:12

לראשונה מתחילת המלחמה: צה"ל תוקף 100 קילומטרים בעומק שטח לבנון
תקיפה בסוריה, ארכיון, צילום: shutterstock

בתגובה לירי החריג של חיזבאללה הבוקר (ב') שהפיל כטב"מ מתקדם של צה"ל מסוג "זיק" (הרמס 450), חיל האוויר תקף לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-בעלבכ שבצפון לבנון, כ-100 קילומטרים מהגבול עם ישראל. מצה"ל נמסר: "מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר בבקאע מתחמים ששימשו את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. צה"ל ימשיך להגן על מדינת ישראל ולפעול בשמי לבנון כנגד ארגון הטרור חיזבאללה".

פצוע קל מירי של חיזבאללה לעבר שתולה

במקביל לתקיפה הישראלית בעומק לבנון, חיזבאללה שיגר טיל נ"ט לעבר שתולה. כתוצאה מהתקיפה גבר בגיל 70 נפגע מרסיסים. מצבו של הפצוע מוגדר קל והוא עובר בדיקות במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו.

חיזבאללה הפיל כטב"מ מתקדם של צה"ל

לאחר שהבוקר אזעקת צבע אדום הופעלה באזור תעשייה אלון התבור הסמוך לעפולה, צה"ל הודיע כי טיל קרקע-אוויר שנורה על ידי חיזבאללה לעבר כטב"מ של חיל האוויר הוא שהפעיל את האזעקה. "בעקבות הירי הופעלה מערכת "קלע דוד" שהצליחה ליירט את השיגור, אך הכטב"מ נפל בסופו של דבר בדרום לבנון לאחר ירי נוסף של חיזבאללה.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il