מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

באמצע מדינת אויב: השחיינית הישראלית זכתה במדליית כסף באליפות העולם

אנסטסיה גורבנקו זכתה היום במדליית כסף באליפות העולם בשחייה שהתקיימה בקטאר | למרות שריקות הבוז מהקהל, האלופה החדשה עמדה בגאווה על הפודיום: "שמחה להיות כאן עם דגל ישראל עליי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 22:33 ט באדר א'

באמצע מדינת אויב: השחיינית הישראלית זכתה במדליית כסף באליפות העולם
שחיינית, אילוסטרציה, צילום: Microgen,Shutterstock

השחיינית שעשתה היסטוריה: אנסטסיה גורבנקו זכתה היום (א') במדליית כסף בגמר 400 מטרים מעורב אישי באליפות העולם בשחייה שבקטאר. מדובר במדליה ישראלית ראשונה אי פעם באליפות העולם בשחייה ושיא ישראלי חדש שעומד כעת על 4:37.36 דקות.

גורבנקו הגיעה מאיות שניה ספורות אחרי האלופה הבריטית פריאה קולברט והתקבלה בשריקות בוז מכוערות כשעלתה על הפודיום לקבל את המדליה וכשהתראיינה אחרי הזכייה, דבר שלא הפריעה לה כלל כשאמרה: "אני שמחה להיות כאן, לייצג את המדינה שלי ברגעים קשים".

"שמחה לעשות זאת על אדמת קטאר עם דגל ישראל עליי"

גורבנקו הוסיפה ואמרה: "אני רוצה להגיד תודה לכל מי שצפה ועודד מהארץ, אני יודעת שהרבה מכם היו במתח כמו כולנו, ומאוד שמחה לעשות זאת על אדמת קטאר עם דגל ישראל עליי, אני גאה בעצמי. זה היה שבוע ארוך, קשה, עם הרבה עליות וירידות ורגשות, אז לסיים עם מדליית כסף זה הרגשה מדהימה שנותנת לי הרבה ביטחון בשנה האולימפית".

על הרגעים האחרונים של השחייה אמרה: "ראיתי במשחה שאני במקום טוב, שרתי שיר לעצמי, ניסיתי ליהנות מהמשחה בלי לחשוב יותר מידי וב-50 האחרונים ראיתי שאני ראש בראש, כשב-15 מטרים האחרונים כבר ראיתי שחור והפסדתי בנגיעה, אבל זה חלק מהספורט. עדיין שמחה לעשות זאת על אדמת קטאר".

"הראינו שעם ישראל חי וגאה בהישגים שלו"

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, בירך את גורבנקו ואמר: "הישג מדהים לישראל עם מדליית כסף מרשימה במיוחד לאנסטסיה גורבנקו האלופה, שכולל שיא ישראלי חדש ומרגש בענף השחייה". על הבוז של הקהל המקומי אמר השר: "הראינו שעם ישראל חי וגאה בהישגים שלו. אף אחד לא יקח לנו את זה".