מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: איראן נגד מלחמה? אמרו לחיזבאללה להימנע מתקיפות בישראל

איראן מפעילה לחץ כבד על שלוחיה בכל רחבי המזרח התיכון להימנע ממלחמה רחבה עם ישראל מהפחד שארה"ב תצטרף גם היא, כך דווח בוושינגטון פוסט | גורם בחיזבאללה: "נתניהו נמצא כעת עם הגב אל הקיר, אל תתנו לו הזדמנות לצאת משם באמצעות מלחמה בלבנון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 18:41 ט באדר א'

דיווח: איראן נגד מלחמה? אמרו לחיזבאללה להימנע מתקיפות בישראל
איראן , צילום: שאטרסטוק

דיווח שהגיע היום לוושינגטון פוסט מדבר על כך שגורמים ב: "ציר ההתנגדות", הברית של ארגוני טרור שבה חברים חיזבאללה, חמאס, המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה, וגם המורדים החות'ים בתימן מביעים חשש כבד ממלחמה רחבה בלבנון, כיוון שלדעתם מלחמה כזאת תסיט את תשומת הלב מהמלחמה בעזה.

איראן מעוניינת שהפוקוס יישאר על עזה כיוון שזה שם את עיני העולם בסכסוך הישראלי-פלסטיני, דבר שסיבך מאוד את התוכניות של סעודיה ושל מדינות אחרות במפרץ לנרמל את יחסיהן עם ישראל. מטרה שאיראן מעוניינת לקדם כמובן. איראן מפחדים שמלחמה בלבנון תיראה כמו הפסד אחרי שהם מאמינים שהם ניצחו בעזה.

באיראן ביקשו ממילציות בעיראק להפסיק לתקוף

הסיפור הוא גדול יותר מישראל: איראן ביקשו גם מהמיליציות הפרו- איראניות בעיראק להפסיק את התקיפות נגד כוחות צבא ארה"ב בעקבות ביקור בבגדד של אסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה בסוף ינואר. נכון להיום, זה שבועיים לא תקפו המיליציות בעיראק את הכוחות האמריקניים בעיראק ובסוריה.

מי שממשיך לתקוף ולא מקשיב לאזהרות של ההנגה באיראן הם החות'ים בתימן, שממשיכים לתקוף ספינות בים האדום ובכך לשבש את הסחר העולמי - מתוך תקווה ללחוץ על מדינות העולם להביא לסיום המלחמה בעזה. החות'ים, כך אמר גורם אמריקני ל"וושינגטון פוסט", אחראים לעשרות מתקפות על ספינות מאז נובמבר. מי שמתקיף אותם כרגע הם ארה"ב ובריטניה.