מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נשיא ברזיל תקף את ישראל: "מבצעים רצח עם כמו היטלר"

לולה דה סילבה, נשיא ברזיל שבא מהשמאל פתח היום במתקפה חריפה נגד ישראל: "מלחמה בין צבא ערוך לנשים וילדים" | בהצהרה שלו היום אמר כי יפעל להגדיל את הסיוע לאונר"א ויראה כיצד ניתן למקסם את ההכנסה של ציוד הומניטרי לרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 16:39 ט באדר א'

נשיא ברזיל תקף את ישראל: "מבצעים רצח עם כמו היטלר"
נשיא ברזיל, צילום: Isaac Fontana,Shutterstock

נשיא ברזיל, לולה דה סילבה, האשים היום (א') את ישראל בביצוע "רצח עם" נגד הפלסטינים ברצועת עזה והשווה את פעולות צה"ל לפעולותיו של אדולף היטלר במלחמת העולם השנייה נגד יהודים.

דה סילבה אמר כי: ""מה שקורה ברצועת עזה זה לא מלחמה, זה רצח עם. זו לא מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא ערוך במיוחד לנשים וילדים" דה סילבה הוסיף: "מה שקורה ברצועת עזה עם העם הפלסטיני לא קרה כמעט בשום רגע אחר בהיסטוריה. למעשה, זה קרה רק פעם אחת כשהיטלר החליט להרוג את היהודים".

כועס על מדינות שהפסיקו את הסיוע לאונר"א

הנשיא לא הסתפק בהשוואה להיטלר, אלא המשיך והתייחס להחלטה של מדינות רבות בדבר הפסקת הסיוע לאונר"א, שהתברר במהלך הלחימה כי במקום לקיים את ייעודה ולעזור לפליטים היא עוזרת לחמאס. את הדברים הללו אמר אחרי שנפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתייה במהלך ביקור באפריקה ואמר כי ברזיל תגדיל את תרומתה לאונר"א, וקרא למדינות אחרות לעשות את אותו הדבר.

בתחילת הלחימה גינה הנשיא את פעולות חמאס ואמר כי מדובר בטרור, אך מאז נראה שהספיק לשכוח מה קרה כאן בשבעה באוקטובר. כעת הוא מכריז כי לא יהיה שלום ללא הקמת מדינה פלסטינית, וקורא להפסקת אש מיידית כדי לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לעזה.