בלחץ המשפחות? רונן צור בהחלטה דרמטית: "החל מעכשיו"

מנהל מטה החטופים הודיע בטוויטר כי הוא פורש מניהול המטה: "החל מעכשיו יוביל צוות משפחות שייבחר על ידן את פעילות המטה, וצוות המתנדבים ייעץ למשפחות" הוא כותב. עוד קודם דרשו חלק מהמשפחות את עזיבתו של צור מניהול המטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/24 12:48 ט באדר א'

רונן צור בהחלטה דרמטית: "החל מעכשיו"
רונן צור, צילום: Gili Yaari /FLASH90

ברקע הביקורות על מטה משפחות החטופים ועל העומד בראשו רונן צור, היום (א') הוא מודיע על עזיבת המטה. "הוחלט בהסכמה מלאה שהחל מעכשיו יוביל צוות משפחות שייבחר על ידן את פעילות המטה, וצוות המתנדבים ייעץ למשפחות" הוא כותב.

רונן צור פורש מניהול מטה החטופים

בעמוד הטוויטר שלו כתב: "במפגש משפחות החטופים שהתקיים הבוקר הובע חשש כבד של משפחות החטופים מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה על מעורבותי בניהול המטה. במפגש הובאו עדויות לכך שחלק מהמשפחות ספגו איומים בביקוריהם בכנסת ובמפגשים עם חברי קואליציה, אשר התנו את סיועם למשפחות החטופים בשינוי הרכב מובילי המטה" הוא כותב.

בסוף הציוץ הוא כותב כי הוא עוזב את ניהול המטה: "ברגע הקשה והכואב הזה של המשפחות, אין בכוונתי לאפשר לאף גורם פוליטי לאיים במישרין או במרומז על משפחות החטופים ולהפוך אותן לבנות ערובה של גורמים פוליטיים חסרי מצפון ומוסר".

המאבק למען החטופים, האחים יזכו למענק

המאבק למען החטופים, שינויים במטהצילום: Miriam Alster,Flash90

הביקורת של חלק ממשפחות החטופים

העיתונאי אבישי גרינצייג פרסם כי לעזיבתו של צור את המטה קדמה ביקורת מתוך משפחות החטופים, כאשר חלקן דרשו את העזיבה בטענה שדמותו פוגעת בניהול הקמפיין. "אחד הנושאים החשובים ביצירת קונצנזוס ציבורי הוא להתנהל תחת ראש מטה שאינו צבוע בצבע פוליטי כזה או אחר" ציטט גרינצייג את הודעת חלק מהמשפחות.