מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מרד בליכוד על רקע חוק הגיוס: "לא ניתן יותר לקבל בשוויון נפש את המצב"

שלושה חברי כנסת מסיעת הליכוד במכתב בהול לנתניהו על רקע הדיונים המחודשים סיב חוק הגיוס, שמאריך את השירות של מי שבצבא וממשיך לאפשר לציבורים שלמים לא להתגייס: "עלינו להוביל שינוי בסדר העדיפויות הלאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 12:32 ד באדר א'

מרד בליכוד על רקע חוק הגיוס: "לא ניתן יותר לקבל בשוויון נפש את המצב"
הליכוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשבוע שעבר פרסם אגף כוח האדם בצה"ל כי בכוונתו לקדם חוק שיאריך את השירות הצבאי לכולם. השירות הסדיר יחזור להיות שלוש שנים, גיל השחרור מהמילואים יהיה גבוהה יותר וימי המילואים בשנה לחייל רגיל יוארכו בפרק זמן גדול. הדבר גרם לזעם ציבורי רב על כך שמבקשים ממי שכבר תורם מעל ומעבר למדינה לתרום יותר, בזמן שיש כאלה שעדיין לא נושאים כלל בנטל.

הדבר הציף מחדש את סוגיית "חוק הגיוס" שמתנהלת כבר שנים במדינה, במסגרתה מנסים לקדם גיוס חרדים לצה"ל. המשבר כבר הגיע לקואליציה, כשהיום (ג') שלחו השר עמיחי שיקלי, וח"כ משה סעדה ודן אילוז מהליכוד מכתב לנתניהו כי הם מתנגדים לחוק כפי שהוצג.

המכתב לנתניהו

המכתב לנתניהו צילום: הטלגרם של עמית סגל

במכתב נכתב כך: "במציאות המלחמה המתמשכת, היקף החיילים הנדרש כדי לעמוד במשימות הביטחון לטווח הזמן הנראה לעין, מחייב היערכות מחודשת וחקיקה מותאמת. הצורך המיידי מובן וברור, ואת תיקוני החקיקה חיוני לקדם כדי לוודא שצה"ל פועל במסגרת החוק, אולם החוק מציף באופן טבעי וצודק סוגיה רחבה יותר שמתגלגלת מעשור לעשור ללא פתרון והיא סוגיית השותפות בנטל הביטחוני".

עוד כתבו כי: "בשונה מעיתות שגרה לא ניתן עוד לקבל בשוויון נפש מצב בו קבוצות מסויימות בחברה עומסות על כתפיהן את נטל הביטחון על מחיריו הכבדים בעוד קבוצות אחרות בעם ישראל ממשיכות בשגרת חייהם".

"אנו דורשים להביא את החקיקה המוצעת בהוראת שעה לשנה אחת בלבד"

"מכיוון שתהליך זה של שילוב, הדורש שיח מכבד ורצון אמיתי להגיע להבנות והסכמות, דורש זמן, ומאידך צרכי הצבא הם דחופים ומיידיים, אנו דורשים להביא את החקיקה המוצעת בהוראת שעה לשנה אחת בלבד. במהלך השנה הזו, בתקווה, יגובשו הסכמות שיאפשרו לציבורים נוספים לקחת חלק, ויתגמלו באופן ראוי יותר את ציבור המשרתים".