מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רס"ל זיו חן ז"ל "עוד תלמיד של ישיבת ירוחם שמשלמת במלחמה הזו מחיר לא נתפס"

רס"ל זיו חן ז"ל שנהרג בקרב בדרום רצועת עזה, הפך לחלל התשיעי של ישיבת ההסדר ירוחם שממשיכה לשלם מחירים קשים ביותר במלחמה. חנוך דאום ספד: "מחיר לא נתפס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 08:03 ד באדר א'

"עוד תלמיד של ישיבת ירוחם שמשלמת במלחמה הזו מחיר לא נתפס"
זיו חן ז"ל, חלל תשיעי מישיבת ירושחם, צילום: דובר צה"ל

שלושה לוחמי צה"ל נפלו ביממה האחרונה בקרבות בעזה, כך הותר הבוקר לפרסום. אחד משלושת הלוחמים הוא רס"ל זיו חן, בן 27, תושב מכפר סבא ובוגר ישיבת ההסדר ירוחם. בנפילתו של רס"ל חן ז"ל, עלה מניין הנופלים מהישיבה ל-9, מחיר קשה ובלתי נתפס.

"היה הדבק של כולם, גם של החבורה שלו וגם של הישיבה כולה"

ראש הישיבה הרב חיים וולפסון ספד: "זיו, כשמו כן הוא – היה כולו אור. איש אוהב ואהוב. אברך, שכל מה שהוא עשה היה באהבת אין סוף. הוא אהב אנשים, אהב את התורה וכל דבר שהוא עסק בו נעשה מכל הלב. זיו היה הדבק של כולם, גם של החבורה שלו וגם של הישיבה כולה – הוא חיבר בין הצעירים למבוגרים, בין התלמידים לרבנים".

מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מרה את נפילתו של החייל סמ"ר (במיל') זיו חן הי"ד, לוחם בחטיבת גבעתי, תלמיד ישיבת ההסדר ירוחם, שנפל במלחמת המצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

רס"ל זיו חן ז"ל

רס"ל זיו חן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"תלמיד חכם ששילב ספרא וסייפא"

גם איש התקשורת חנוך דאום ספד לזיו בעמוד האינסטגרם שלו וכתב: "זיו חן ז"ל נהרג בעזה. עוד תלמיד של ישיבת ירוחם שמשלמת במלחמה הזו מחיר לא נתפס. תלמיד חכם ששילב ספרא וסייפא. תנחומים לרעייתו, למשפחתו ולבית הישיבה".

זיו חן, נתנאל אלקובי ויאיר כהן ז"ל

זיו חן, נתנאל אלקובי ויאיר כהן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

תשעת הנופלים מישיבת ירוחם

הישיבה כאמור, ספגה אבידות קשות במהלך הלחימה ושכלה 9 מתלמידיה: סמל אריאל אליהו ז"ל, רס"ל ינון פליישמן ז"ל, סמ"ר איתן רוזנצוויג ז"ל, סמל יקיר שנקולבסקי ז"ל, רס"מ גדעון אילני ז"ל, סרן איתן פיש ז"ל, רס"ר אלישע לוינשטרן ז"ל, אפרים יכמן ז"ל ועתה גם רס"ל זיו חן ז"ל.