מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אבות החטופים נחרצים: "בוקר של גאווה לאומית - אפשר בניצחון צבאי לחלץ חטופים"

צביקה מור ואליהו ליבמן שבניהם חטופים בעזה, נאמו היום בוועדות הכנסת. מור אמר בהתרגשות: "איזו גאווה לאומית יש לנו" | ליבמן הוסיף: "אפשר בניצחון צבאי לחלץ חטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 13:30 ג באדר א'

אבות החטופים נחרצים: "בוקר של גאווה לאומית - אפשר בניצחון צבאי לחלץ חטופים"
אליהו ליבמן בוועדה, צילום: אביחי כדורי

על רקע המבצע ההרואי של כוחות הביטחון אמש בו חולצו 2 חטופים משבי החמאס, צביקה מור, אביו של איתן מור שנחטף לעזה בשמחת תורה וחבר פורום תקווה אמר הבוקר (ב') בוועדת החינוך של הכנסת כי מדובר ב"בוקר של גאווה לאומית".

צפו בנאום של מור בוועדה:

צביקה מור: "איזו גאווה לאומית יש לנו"

"בבוקר הזה אנחנו מאוד מאוד שמחים, כולנו, כל המשפחות שמחות בשובם של שני היקירים שלנו וכמובן מחבקים את המשפחות", הוסיף מור. "איזו גאווה לאומית יש לנו, וכמה אנחנו גאים בממשלה שלנו ובצבא שלנו על האומץ ועל הניסיון שנעשה כל הזמן כדי להשיב את החטופים בדרך ששומרת על הכבוד הלאומי שלנו ומבטיחה את ביטחונם של כלל אזרחי המדינה".

בהמשך התייחס מור לעסקה נוספת עם חמאס: "קיבלנו היום הוכחה שמדינת ישראל עושה הכל למען החטופים ומנסה בכל הזדמנות לעשות מה שיכולים. ואנחנו מבינים שחלק מהחטופים יצטרכו לחזור גם בעסקה, וזאת הדרך להגיע לעסקה דרך הלחץ. אנחנו נתמוך בעסקה תוך כדי שאנחנו נמזער את הנזקים שלה ובזה כולנו שותפים שתהיה עסקה שהיא הכי טובה למדינת ישראל שלא תסכן את הילדים, הנכדים והנינים שלנו כאן".

אליהו ליבמן: "לבני וחבריו הייתה אחריות לכלל ישראל"

גם אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע, שבנו אליקים חטוף אף הוא ברצועה, דיבר הבוקר בוועדה לביקורת המדינה ואמר: "בני וחבריו עבדו בשמחת תורה בעיקר בלחלץ חטופים. לא חשבו על עצמם. היה להם אחריות לכלל ישראל".

צפו בנאום של ליבמן בוועדה:

"אפשר בניצחון צבאי לחלץ חטופים"

עוד הוסיף ליבמן, כי: "אנחנו בבוקר הזה אחרי ארבעה חודשים של רכבת הרים בין ייאוש לתקווה, אך עם הרבה מאוד תקווה, שאפשר בניצחון צבאי לחלץ חטופים. אפשר בלחץ צבאי על אויבינו, אחרי מה שהם עשו לנו בשמחת תורה, להביא לתוצאות".

אליהו ליבמן בוועדה,

אליהו ליבמן בוועדה, צילום: אביחי כדורי

בהמשך הודה ליבמן לכל לוחמי הימ"מ לצה"ל, ללוחמי השב"כ ולראשי זרועות הביטחון, לכל שרי קבינט המלחמה, לכל שרי ממשלת ישראל ולראש הממשלה על "קבלת האחריות והאישור ליציאה לכזה מבצע שמרים את הרוח לעם ישראל ומחזיר את הכבוד הלאומי והגאווה הלאומית". "אין לנו ספק שהמשך לחץ צבאי יביא לעוד תוצאות חיוביות ויביא ביטחון לכלל תושבי מדינת ישראל", הוסיף.