מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בן משפחתו של החטוף על האיחוד המרגש: "הרבה דמעות זלגו בחדר"

חתנו של לואיס הר ששוחרר מידי חמאס, הבטיח כי משפחתם תמשיך לקחת חלק במאבק להשבת החטופים וסיפר על הרגעים המרגשים בהם התבשרה המשפחה בחילוץ: "קיבלנו בערך ב3:20 טלפון מעט מלחיץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/24 08:18 ג באדר א'

בן משפחתו של החטוף על האיחוד המרגש: "הרבה דמעות זלגו בחדר"
אוהל המחאה של החטופים ששבו, צילום: מטה משפחות החטופים

עידן בז'רנו, חתנו של לואיס הר, החטוף ששוחרר הלילה במבצע ההירואי של כוחות הביטחון ברפיח, שיתף בהתרגשות ברגעים בהם התבשרה המשפחה בחילוצו: "קיבלנו בערך ב3:20 טלפון מעט מלחיץ", אמר לרדיו 103FM. "ענינו ובצד השני היה הנציג של המשפחה ואמר 'לואיס בידינו, פרננדו בידינו, תגיעו לתל השומר' - הם רזים, חיוורים ומותשים, אבל עם חיוך גדול".

הוא סיפר על המפגש: "פגישה מאוד מאוד מרגשת, חיבוק אמיתי, ענק, ארוך, הרבה דמעות זלגו בחדר הזה. וגם המשפחה טפטפה לאט לאט אז כל בן משפחה מתחילים מחדש". עוד אמר כי החטופים ששבו, "אמרו לי כמה הם התגעגעו, כמה הם שמחים ויותר דרשו בשלומינו ופחות דיברו על עצמם, מה קורה עם כל אחד ולראות שכל בני המשפחה בסדר".

"אנחנו נמשיך להיות בהצהרות, חלק מהמשפחות האלה שכבר הפכה למשפחה אחת גדולה"

יחד עם זאת אמר עידן בריאיון, כי "זה שהיום אנחנו בצד השמח זה לא אומר שאנחנו בצד המנצח - יש 134 חטופים ואנחנו לא יודעים מה המצב שלהם וחייבים להמשיך להילחם ולהחזיר אותם הביתה, לשאוף לפעימה ולהסכמים". לדבריו, "אנחנו נמשיך להיות בהצהרות, חלק מהמשפחות האלה שכבר הפכה למשפחה אחת גדולה שכולם עם משימה אחת, להחזיר את כולם הביתה".

פרננדו סימון מרמן ולואיס הר נחטפו מקיבוץ ניר יצחק, מביתה של אחותו של פרננדו, קלרה, וזוגתו של לואיס. ל קלרה החטפה יחד איתם, וגם אחותו הנוספת של פרננדו וביתה, גבריאלה ומיאה ליימברג בת ה-17. קלרה, גבריאלה ומיאה שוחררו מידי חמאס במהלך עסקת החטופים.

גבריאלה ומיאה ליימברג

גבריאלה ומיאה ליימברג, צילום: באדיבות המשפחה