מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סיכום חדשות השבת: מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל | מטח כבד לצפון

חברת דירוג האשראי העולמית הורידה את הדירוג של ישראל לראשונה אי פעם | חיזבאללה שיגר 30 רקטות לעבר יישובי הצפון | בכיר חמאס ניצל מחיסול בעומק שטח לבנון | בכירים במשטרת חמאס חוסלו ברפיח | טיל נ"ט פגע במבנה בקריית שמונה

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 10/02/24 18:41 א באדר א'

סיכום חדשות השבת: מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל | מטח כבד לצפון
סוכנות מודיס, אילוסטרציה, צילום: Andrius Zemaitis,Shutterstock

חברת דירוג האשראי הבין לאומית "מודי'ס" הודיעה אמש (ו') על הורדת דירוג האשראי של מדינת מרמה של A1 לרמה של A2. מדובר בהורדה הראשונה אי פעם של דירוג האשראי הישראלי בחברה ובישראל חוששים שחברות נוספות יורידו את הדירוג בעקבותיה.

במודי'ס הסבירו כי "השלכותיו הרוחביות של העימות הנוכחי עם החמאס, הן במהלכו והן לאחר סיומו, מעלות באופן מהותי את הסיכונים הפוליטיים במדינת ישראל, מחלישות את הרשות המחוקקת והמבצעת ופוגעות בחוסנה הפיסקלי של המדינה בעתיד הנראה לעין".

החברה ציינה בין הנימוקים כי אין כרגע הסכם לסיומו של העימות או הסכם על תכניות ארוכת טווח לשיקום וחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל. במקביל הזהירו בחברה כי "הסיכונים הגאו-פוליטיים, ובפרט הסיכון הביטחוני, יישארו גבוהים באופן מהותי עבור ישראל בטווח הזמן הבינוני והארוך". לטענת מודי'ס עם פיזור קבינט המלחמה ישראל תיכנס לתקופה של טלטלה פוליטית פנימית מוגברת.

פתיחת חזית מול חיזבאללה - תוביל לפגיעה נוספת בכלכלה

לסיום התריעה חברת הדירוג כי פתיחת חזית נוספת מול חיזבאללה תוביל להידרדרות נוספת במצבה הכלכלי של ישראל שעלולה להוריד את דירוג האשראי בדרגה נוספת. ראש הממשלה נתניהו הגיב במהלך השבת להחלטה טען כי "הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה. הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה ואנחנו ננצח".

30 שיגורים למרחב הצפון: צה"ל השמיד את אחד המשגרים

למעלה מ-30 רקטות נורו במהלך ליל שבת לעבר מרחב רמת הגולן. לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגורים רבים. אין נפגעים. ההתרעות במרחב קריית שמונה והסביבה הופעלו בעקבות חשש לשברי יירוט. לאחר זמן קצר, זיהו כוחות צה"ל את אחד המשגרים מהם בוצע הירי במרחב קלעת דבה שבלבנון וכלי טיס השמיד את המשגר.

ירי רקטות במלחמת חרבות ברזל

ירי רקטות במלחמת חרבות ברזל, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

בכיר חמאס ניצל מחיסול בעומק לבנון

צה"ל תקף היום (שבת) בעיירה ג'דרא שמצפון לצידון, 60 קילומטרים מהגבול עם ישראל. לפי הדיווחים בלבנון התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס בלתי מאויש אך יעד התקיפה, בכיר חמאס באסל סאלח - ניצל מהחיסול.

גורמים ביטחוניים בלבנון מסרו לרויטרס כי בתקיפה נהרגו שלושה בני אדם אחרים חוסלו בתקיפה, אחד מהם פעיל בחיזבאללה. סאלח היה מקורב לסאלח אל ערורי שחוסל בחודש שעבר סאלח שימש כאחראי על גיוס פעילי טרור ביהודה ושומרון

חוסלו שלושה בכירים במשטרת רפיח

בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, כלי טיס חיסלו מוקדם יותר היום במרחב רפיח, את אחמד אליעקובי, פעיל חמאס אשר היה אחראי על סידורי האבטחה של בכירי חמאס ושימש כמנהל בכיר בבולשת של מחוז רפיח. בנוסף, חוסל גם אימן רנתיסי, פעיל צבאי ובכיר במחלקת החקירות בביטחון הכללי של חמאס. שוטר נוסף בבולשת של מחוז רפיח נהרג.

זירת חיסול מחבלים, אילוסטרציה

זירת חיסול מחבלים, אילוסטרציה, צילום: Atia Mohammed,Flash90

טיל נ"ט פגע במבנה בקריית שמונה - אין נפגעים

טיל נ"ט שנורה משטח לבנון פגע פגע פגיעה ישירה במבנה בקריית שמונה. לא הופעלה אזעקת צבע אדום. נגרם נזק למבנה. מעיריית קריית שמונה נמסר: "צוותים של העירייה, קב"ט העיר, כיתת הכוננות, השיטור העירוני והיקל"ר יחד עם צוותים של מד"א וכיבוי אש נמצאים במקום. תושבי קריית שמונה הנמצאים בעיר מתבקשים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים".