הקרב על גבעת התחמושת נמשך: הדרישה של שר ירושלים מראש הממשלה

הסערה סביב סגירת מרכז גבעת התחמושת נמשכת. שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש דרש מראש הממשלה למנות מועצת מנהלים חדשה, כיוון שבלעדיה, התקציב למרכז לא יוכל לעבור כלל

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 11:16 כח בשבט התשפד

הקרב על גבעת התחמושת נמשך: הדרישה של שר ירושלים מראש הממשלה
גבעת התחמושת, צילום: Yonatan Sindel,FLASH 90

מרכז גבעת התחמושת עומד בסכנת סגירה, כך הודיעו באופן רשמי אמש (ג'). הסגירה באה לאור הקיצוץ הדרסטי של כ-50 אחוז מתקציב המרכז ואי העברת המקדמה הדרושה לצורך המשך הפעלתו. מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורת ישראל, שלח מכתב לראש הממשלה בינימין נתניהו במאמץ אחרון להשארת המרכז החשוב על כנו.

המכתב המלא

המכתב המלא צילום: ללא

השר פרוש בדרישה לנתניהו: תמנה מועצת מנהלים כדי שהתקציב יעבור

במכתב הדגיש השר פרוש כי בידי משרד ראש הממשלה נותר תקציב בסך 2.5 מיליון שקלים לפעילות השוטפת של המרכז, ובכדי שהתקציב יועבר נדרש מינוי חוקי של מועצת המנהלים. במהלך השנים האחרונות, לדבריו, פג תוקף מינוי החברים במועצה שממשיכים בתפקידם בהתנדבות.

"מבירור שקיימנו היום עם גורמי המקצוע, ניתן בתהליך מהיר ומיידי למנות את המועצה" הדגיש השר פרוש ודרש. "אבקשך, כמי שמורשת מלחמת ששת הימי וזיכרון הנופלים בוודאי חשובים לך מאוד, להנחות את הגורמים הרלוונטיים במשרד ראש הממשלה לבצע עוד היום את התהליך הנדרש, בכדי שנוכל להסיר את איום הסגירה מסדר היום".

מאיר פרוש

מאיר פרוש, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר תאגיד מרכז התחמושת: "הורידו לנו ל- 2.5 מיליון, זה לא מספיק לתחזוקה שוטפת"

כזכור, בתחילת השבוע שוחחנו עם מנחם לנדאו, יו"ר תאגיד מרכז מורשת ששת הימים וגבעת התחמושת שאמר לנו: "לפני שנתיים היה לנו תקציב של 4 מיליון וקיבלנו עוד 4 מיליון תוספת ויכולנו להתחיל לפעול, לפני שנה הורידו לנו ל-5 מיליון, עוד הצלחנו להסתדר. אבל עכשיו הורידו לנו ל- 2.5 מיליון, זה לא מספיק לתחזוקה שוטפת של מים וחשמל אפילו".