הודעת חמאס, תגובת המוסד והאישור החריג של נתניהו: איפה עומדת עסקת החטופים?

במוסד הודיעו כי קיבלו את תשובת חמאס לעסקת החטופים וכי היא נלמדת לעומק על ידי הגורמים העוסקים בדבר, אך בישראל מבהירים כי פירוש הדרישות של חמאס - שאין עסקה. הקטרים העבירו דרישה חריגה לנצירת אש - נתניהו אישר בלי אישור הקבינט | המתווה המסתמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/24 07:38 כח בשבט התשפד

הודעת חמאס, תגובת המוסד והאישור החריג של נתניהו: איפה עומדת עסקת החטופים?
נתניהו, בישראל לומדים את תשובת חמאס, צילום: Tomer Appelbaum/POOL

לאחר ימים מורטי עצבים ורצף פגישות של בכירים ישראלים במטרה לקדם את עסקת החטופים, אתמול (ג') חמאס החזיר לישראל את תשובתו בנוגע להצעה הישראלית שנלמדת בימים אלה על ידי הממונים על המשא ומתן.

בישראל לומדים את דרישות חמאס

בהודעת המוסד שנשלחה אתמול נכתב כי "תשובת חמאס הועברה על ידי המתווך הקטרי למוסד ופרטיה נלמדים לעומק על ידי כלל הגורמים העוסקים במו"מ". בחמאס דורשים הפסקת אש מוחלטת, שיקום עזה, יציאת כוחות צה"ל, עסקת חילופי אסירים. בישראל מבהירים כי תנאים כאלו, פירושם תשובה שלילית מחמאס.

ראש המוסד ברנע, הודעה חריגה

ראש המוסד ברנע, בישראל לומדים את תגובת חמאס. צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

יחד עם זאת, העיתונאי סולימן מסוואדה מפרסם הבוקר כי דרישה אחת של חמאס לא נענתה בתשובה שלילית חד משמעית וכי נתניהו אישר להמשיך את המגעים גם עם הדרישה. מדובר בדרישת חמאס לנצירת האש באופן מלא בין הפעימות לשחרור החטופים. בלשכת נתניהו הגיבו למסוודה והשיבו כי "ההנחייה של ראש הממשלה לראש המוסד היא קבועה - לשתף את כל חברי קבינט המלחמה ולקבל את התייחסותם".

אזרחים, חיילים ואז גופות

הבקשה לנצירת האש בין הפעימות הגיע מקטר ומדובר על מעבר בן שבוע בין פעימה לפעימה כאשר בסופו של יום מדברים הצדדים על בין 3-4 פעימות במסגרתם ישוחררו בתחילה אזרחים, לאחר מכן חיילים ולבסוף ישוחררו גופות החטופים הישראלים.