איך להתחמק מחובות ולהעלים עשרות מיליונים: כתב אישום נגד זוג מהמרכז

פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד בני זוג ושני ילדיהם לאחר שהעלימו מנושיהם הכנסה בגובה עשרות מיליונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 12:33 כה בשבט התשפד

איך להתחמק מחובות ולהעלים עשרות מיליונים: כתב אישום נגד זוג מהמרכז
כספומט, אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד בני זוג ושני ילדיהם לאחר שהעלימו מנושיהם הכנסה בגובה של כ-74,000,000 שקלים. מכתב האישום עולה כי במהלך שנת 2007 הוצא לבן הזוג, בהתאם לבקשתו, צו כינוס נכסים. בבקשתו, דיווח החשוד על חובות בסכום כולל של כמעט חצי מליון שקלים. במסגרת צו הכינוס נדרש החשוד לשלם לקופת כונס הנכסים הרשמי סך של 300 שקלים בחודש וכן להגיש דיווח חודשי על כל הכנסותיו והוצאותיו.

הכנסה לא מדווחת של מיליוני שקלים

הכנסה לא מדווחת של מיליוני שקלים. צילום: bluedog studio,Shutterstock

רשם חברות שבבעלותו על בני משפחתו

במהלך 2015 הגיש החשוד בקשה להפטר מותנה מחובותיו במסגרתה הציג מצג כוזב לבית המשפט לפיו לא תצמח כל תועלת לנושים בהמשכת הליכי פשיטת הרגל, נוכח העדר כל יכולת להגדיל באופן משמעותי את קופת הכינוס. בית המשפט קיבל את הבקשה וציין בהחלטתו כי היא ניתנת, בין היתר, "בהעדר רכוש" של החייב. בין השנים 2018-2013 נמנע החשוד במסגרת הדו"חות החודשיים, לדווח על כל הכנסותיו והוצאותיו, זאת במטרה להסתיר במרמה את הכנסותיו ואת עצם עיסוקו בענף הבנייה, על ידי רישום חברות אותן דאג לרשום על בני משפחתו.

החשוד העביר לאשתו עשרות אלפי שקלים מרווחי החברות

במהלך התקופה הרלוונטית העביר החשוד לאשתו עשרות אלפי שקלים מרווחי החברות, רכש רכבים לשימושו האישי, תוך שהוא רושם אותם על אחרים והחזיק בביתו ביחד עם בת זוגו כ-280,000 שקלים במזומן. התשלומים שקיבל החשוד באמצעות חשבונות הבנק של החברות מסתכמים בסך של כ-74,000,000 שקלים, הרכבים אותם רכש והכספים אותם הסתיר בביתו מהווים רכוש אסור, אשר חלקו הוטמע בכספים אחרים באופן שאינו מאפשר להבחין בין השניים.

התיק נחקר על ידי היחבא"ל, אך לאור היות הנאשם בהליכי פשיטת רגל ולאור אופי העבירות הכלכליות שעמדו במרכז הפרשייה צורפה היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון. מעורבותה של היחידה ויכולותיה בתחום החקירות הכלכליות הניבו ראיות לביצוע עבירות בעשרות מיליוני שקלים.