מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"אף סיוע לא יעבור": בני משפחות החטופים חוסמים את מעבר כרם שלום

מעבר כרם שלום נחסם שוב למעבר שיירות הסיוע ההומניטרי על ידי משפחות החטופים: "אף סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר" | מאות פעילים עושים את דרכם למקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/24 09:51 טז בשבט התשפד

"אף סיוע לא יעבור": בני משפחות החטופים חוסמים את מעבר כרם שלום
חסימת המשאיות ההומינטריות, צילום: Flash90,Flash90

בני משפחות החטופים ואנשי תנועת צו 9 חוסמים הבוקר (ו') שוב את מעבר כרם שלום ומונעים את הכנסת הסחורות לעזה. זהו יום שלישי ברציפות שהמשפחות מפגינות ומונעות את מעבר הסחורות לתוך עזה. בתנועת צו 9 ציינו כי פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים "הגיעו אחרי הליכה ארוכה בשדות כדי לעקוף מחסומים רבים". בנוסף, הודיעו בתנועה כי מאות פעילים נוספים מכל רחבי הארץ עושים את דרכם למעבר כרם שלום.

"נתניהו צריך לגדל אומץ ולעמוד מול האמריקאים"

כזכור, במהלך החסימה שהתקיימה אתמול, דני אלגרט שאחיו חטוף בעזה אמר כשהוא חוסם את השער: "אנחנו פה היום להראות לראש הממשלה שהוא יכול לעצור את המשאיות כמו שאנחנו עוצרים את המשאיות עכשיו. אף משאית לא תיכנס לרצועת עזה, באנו לפה להראות לראש הממשלה שהוא צריך לגדל אומץ ולעמוד מול האמריקאים כמו שגולדה אמרה להם ביום כיפור 'אף טיפת מים עד שאני לא רואה את השבויים שלנו חוזרים הבייתה'".

ההיתר ההלכתי לחסום את שיירות הסיוע: "גם אם צריך לנסוע בשבת"

כזכור, בסרטון מיוחד שפורסם אתמול הרב דב ליאור נשאל האם מותר לנסוע בשבת כדי לחסום את משאיות הסיוע ההומניטרי והשיב: "ודאי שיהיה מותר לכל מי שיכול למנוע את זה ולשבש את זה כדי שהרשעים האלה לא יקבלו תחזוקה ואספקה". הרב נשאל האם מותר לבצע את פעולות אלו גם במחיר נסיעה בשבת והשיב בחיוב: "גם אם צריך לנסוע בשבת או כל דבר אחר. כמובן שאם אפשר לעשות קודם - עדיף להיערך קודם לשבת".