מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפתרון של פרופסור אומן למצב בעזה: "אני לא רואה אפשרות אחרת"

חתן פרס נובל לכלכלה קורא לחידוש ההתיישבות בעזה, ומסביר: "אנחנו לא נוכל להחזיק את צה"ל בעזה ללא התיישבות אזרחית. צריך להושיב שם אלפי יהודים"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 18/01/24 22:53 ח בשבט התשפד

הפתרון של פרופסור אומן למצב בעזה: "אני לא רואה אפשרות אחרת"
פרופסור ישראל אומן, צילום: Nati Shohat,Flash90

פרופסור ישראל אומן, זוכה פרס נובל לכלכלה, קורא לחידוש ההתיישבות בעזה ומסביר כי רק תובטח שליטה צבאית של צה"ל ברצועת עזה. אומן הסביר: "אני לא רואה אפשרות אחרת מלבד חידוש ההתיישבות היהודית בעזה, לחזור למצב של לפני שנת 2005. אנחנו לא נוכל להחזיק את צה"ל בעזה ללא התיישבות אזרחית. צריך להושיב שם אלפי יהודים".

"אסור לנו לצאת מעזה, אנחנו לא יכולים לסמוך על אף אחד"

אומן התייחס לפרסומים על הכוונה למסור את השליטה בעזה לאחר המלחמה לרשות הפלסטינית: "אני שומע את הדיבורים על 'אחרי המלחמה' ואני מפחד שאנחנו נצא מעזה, אסור לנו לצאת מעזה, אנחנו לא יכולים לסמוך על אף אחד, ניסיון העבר מראה שוב ושוב שהבאת צבאות זרים או האו"ם תמיד נכשלו, עשרות ניסיונות כושלים".

"ה'משיחיסטים' ביו"ש שומרים על השמאלנים בתל אביב"

אומן הוסיף: "צה"ל חייב לשלוט בשטח כמו שהוא שולט ביהודה ושומרון, וכדי שצה"ל ישלוט שם צריך התיישבות יהודית במקום. ה'משיחיסטים' ביו"ש שומרים על השמאלנים בתל אביב ורעננה שהם 'עוטף יהודה ושומרון' שלא יעשו להם מה שנעשה בעוטף עזה". את הדברים אמר אומן בראיון לרב אביעד גדות מהארגונים חותם ותורת לחימה.