מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סוכל ניסיון העברת אמצעי לחימה במשאית ששימשה את חמאס | צה"ל ממשיך בתמרון

צה"ל נלחם בעזה - מחסניות אותרו בארון בחדר ילדים בביתו של מחבל חמאס | ארה"ב יירטה טיל שיוט חות'י שנשלח לעבר ספינה אמריקאית בים סוף | נשיא ארה"ב ביידן בהצהרה לציון 100 ימים בהם החטופים בשבי החמאס: "החטופים ומשפחותיהם תמיד היו בראש מעייני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 07:22 ה בשבט התשפד | עודכן בתאריך 15/01/24 11:03

סוכל ניסיון העברת אמצעי לחימה במשאית ששימשה את חמאס | צה"ל ממשיך בתמרון
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

10:20 | לוחמי דובדבן במילואים ומג"ב פעלו הלילה בפיקוד חטיבת שומרון ובהכוונת שב"כ בעיר שכם ועצרו באוניברסיטת אל נג'אח, תשעה מבוקשים, פעילי תא הסטודנטים של חמאס שהסתתרו במקום ועיכבו לחקירה חשודים רבים נוספים.

בעיר קלקיליה שבחטיבת אפרים הכוחות הרסו יחד עם כוחות הנדסה של צה"ל בשיתוף עם אנשי המנהל האזרחי שני בתים לא חוקיים של פעילי חמאס- באסם דאוד, בכיר בארגון הטרור ושל סאלח דאוד, שביצע שני פיגועי ירי בשנת 2015. בנוסף, עצרו הלוחמים הלילה חמישה מבוקשים נוספים בכפר אזבבדה שבחטיבת מנשה ואיתרו מאות אלפי שקלים שיועדו לפעילות טרור בחטיבות אפרים, בנימין ועציון. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

צה"ל בעומק רצועת עזה

08:10 | צה"ל ממשיך בלחימה בעומק רצועת עזה. בח'אן יונס כוחות אוגדה 98 זיהו שני מחבלים שמעמיסים אמצעי לחימה על משאית. כוחות של חיל האוויר, בהכוונת מרכז האש האוגדתי, תקפו את המשאית, השמידו את אמצעי הלחימה וחיסלו את המחבלים. כמו כן, כוחות צה"ל השמידו שני מחסני אמצעי לחימה מהקרקע ומהאוויר, תקפו מבנים צבאיים של חמאס ואיתרו כלי נשק, מטענים ואף מחסניות בתוך ארון חדר ילדים בביתו של מחבל חמאס.

מחסניות שאותרו בתוך ארון בחדר ילדים, בביתו של מחבל חמאס,

מחסניות שאותרו בתוך ארון בחדר ילדים, בביתו של מחבל חמאס, צילום: דובר צה"ל

בנוסף, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 פשטו על מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חמאס במרחב העיר והחרימו רובי קלאצ'ניקוב, אקדחים, רימונים, טילי RPG וציוד צלילה השייך לכוח הימי של חמאס. בצפון רצועת עזה, תצפיות צה"ל זיהו מספר מחבלים במרחב בו פעלו כוחותינו, וכלי טיס של חיל האוויר חיסל אותם.

אמל"ח שנמצא,

אמל"ח שנמצא, צילום: דובר צה"ל

ארה"ב יירטה טיל חות'י שנשלח לעבר ספינה אמריקאית

ארה"ב עדכנה כי יירטה הלילה (א') טיל שיוט שכיוונו החות'ים לעבר ספינה אמריקאית בים סוף. לא דווח על נפגעים באירוע.

הנשיא ביידן: "ביום הקשה הזה אני חוזר על הבטחתי לכל החטופים ומשפחותיהם - אנחנו איתכם"

נשיא ארה"ב ביידן נאם בהצהרה לציון 100 ימים של החטופים בשבי חמאס, ואמר: "החטופים ומשפחותיהם תמיד היו בראש מעייני, בזמן שאני וצוות הביטחון הלאומי שלי פועלים כל הזמן לדאוג לשחרורם. ביום הקשה הזה אני חוזר על הבטחתי לכל החטופים ומשפחותיהם - אנחנו איתכם".

ג

ג'ו ביידן, צילום: shutterstock

גם שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נאם. "14 בינואר מציין 100 ימי שבי עבור יותר מ-130 בני אדם, כולל 6 אמריקנים, שנלקחו כבני ערובה על ידי חמאס במהלך המתקפה האכזרית שלו על ישראל ב-7 באוקטובר", אמר והוסיף: "זה לא אפשרי עבורנו להבין מה הם חוו במהלך 100 הימים האלו, אך נפגשתי עם רבים ממשפחותיהם ומסרתי מסר ברור: 'ארצות הברית איתכם ולא ננוח עד שתתאחדו עם יקיריכם'. אנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי להבטיח את שחרורו של כל בן ערובה".

חמאס פרסם סרטון נוסף של 3 חטופים

אמש המשיך החמאס בלוחמה הפסיכולוגית שלו והעלה לרשת תיעוד של שלושה חטופים ובו הם קוראים לשחרורם. בסרטון נראים החטופים נועה ארגמני, יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי. בישראל החליטו שלא לשתף את הסרטון כדי לא לסייע לוחמה של הארגון הרצחני. נציין כי לא ברור מתי צולם התיעוד, וכי ככל הנראה החטופים אולצו להצטלם ולהעביר את מסרי חמאס תחת איומים.

חטופים

שלושת החטופים, צילום: ללא