מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עסקת חטופים חדשה על הפרק: זה מה שהציעו לישראל בקטאר

פרסום חדש מספר על עסקת חטופים חדשה שנרקמת בקטאר, במסגרתה צה"ל ייסוג מרצועת עזה, כל החטופים ישוחררו בפעימות לקראת סוף הנסיגה וראשי חמאס יוגלו מהרצועה | מטה משפחות החטופים: "דורשים לאשר כל עסקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/24 14:56 כט בטבת התשפד

עסקת חטופים חדשה על הפרק: זה מה שהציעו לישראל בקטאר
משפחות החטופים, צילום: Jonathan Shaul,Flash90

סוף הלחימה ברצועת עזה?בעקבות פגישת המשפחות עם ראש ממשלת קטאר. הגיעה הצעה חדשה בדבר החטופים. ההצעה מאפשרת לחמאס לשרוד תחת הכינוי "אופק מדיני", אבל מדברת על הגליה של ראשי חמאס. לפי ההצעה, כל החטופים ישוחררו, אבל בשלבים, שעיקרם דווקא לקראת סוף העסקה ונסיגת צה"ל מהרצועה. ההצעה תוצג לקבינטים הערב. כך פרסם היום (ד') רביב דרוקר.

כבר כמה שבועות מדברים על עסקת חטופים נוספת, אמש אמר ח"כ מיקי לוי בכנס של השדולה למען החטופים בכנסת כי: "אני מעורב נפשית, רגשית מהרגע הראשון. אני אומר את זה בשמי ובשם סיעתי- כל מחיר! כל מחיר! אמרתי את זה מהיום הראשון".

לוי הבהיר כי הוא מוכן גם לשחרר את כל האסירים הפלשתינים בכלא הישראלי: "כל הששת אלפים, הפסקת הלחימה, לא מעניין אותי כל מחיר! להחזיר אותם הביתה. עכשיו! עכשיו! עכשיו! ואני אומר את זה בנפש חפצה, בבהירות לחלוטין כי אין דבר חשוב יותר מפדיונם וחזרתם הביתה".

צה"ל בעזה

צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

תגובת מטה המשפחות לפרסומים אודות הצעה קטארית חדשה שתוצג הערב לקבינט: "הדיווחים אודות עסקה חדשה שתוצג הערב לקבינט, מפיחים מעט תקווה למשפחות החרדות לגורל יקיריהן - הנמקים במנהרות החמאס כבר כמעט 100 ימים ולילות ללא אוכל, מים, וטיפול רפואי מציל חיים. כל יום שעובר, מצבם של החטופים הולך ומדרדר. אנו שבים ואומרים: אסור לקבינט המלחמה להתעסק בשום דבר אחר מלבד החזרת החטופים, אנו דורשים מהם לאשר כל עסקה שתוביל לשחרורם המיידי בחיים".