מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפסיד לגלית דיסטל והיה חבר כנסת: 5 דברים שלא ידעתם על רונן צור

אחד מהשמות הכי חזקים מתחילת המלחמה הוא מי שלקח על עצמו להקים מטה למען משפחות החטופים, איש יחסי הציבור רונן צור. אבל מי הוא בכלל? קבלו חמישה דברים שכנראה לא ידעתם על אחד מהאנשים הכי חזקים במדינה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 01/01/24 12:25 כ בטבת התשפד

הפסיד לגלית דיסטל והיה חבר כנסת: 5 דברים שלא ידעתם על רונן צור
רונן צור, צילום: Gili Yaari /FLASH90

מאז פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר אחד מהשמות שמסרבים לרדת מהכותרות הוא רונן צור. האיש שעובד בתחום יחסי הציבור בשנים האחרונות והיה מעורב בלא מעט פרשות תקשורתיות עלה לתודעה כשהקים תוך שעות ספורות מפרוץ המלחמה חמ"ל ענקי שמתיימר לאגד תחתיו את משפחות החטופים.

המהלך הזה הקנה לו לא מעט אויבים, שהרגישו שצור משתמש במשפחות החטופים להתנגחות פוליטית בראש הממשלה נתניהו ובממשלה, כפי שעשה לפני המלחמה ובזמן המאבק סביב הרפורמה המשפטית. אז מה אנחנו לא יודעים על אחד האנשים הכי משפיעים במדינה? יצאנו לבדוק:

1. היה חבר כנסת

בכנסת ה-16, אחרי שמילא כמה תפקידים בסיעת מפלגת העבודה, צור שובץ כמועמד מספר 25 ברשמית העבודה, אמנם המפלגה קיבלה 21 מנדטים אך בסוף ימי כהונת הכנסת, עם התפטרותו של חבר הכנסת סאלח טריף, שימש צור חבר כנסת כשלושה חודשים בסוף הקדנציה.

2. הפסיד לגלית דיסטל אטבריאן

בשנה שעברה תבעה חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן את צור על הפרת פרטיות, ובינואר 2022 נפסק שעליו לשלם לה פיצויים בסך 3,000 ש"ח, הוצאות משפט בסך 2,000 ש"ח והחזר אגרת בית המשפט ששולמה.

3. גרוש ואב לילדה

צור נולד בכפר סבא, הוא גרוש ואב לבת. אחיו הוא העיתונאי ניסן צור, שמתגורר בפולין ומתמקד בנושאי ישראל ויהדות.

4. מערכת יחסים עם החרדים

בין רשימת האנשים שייצג כאיש יחסי ציבור עומדים גופים ואנשים חרדים רבים, ביניהם אלי ישי, אשר צור ייצג אותו במשבר השריפה בכרמל, עיריית בני ברק במלחמה על תוואי הרכבת הקלה, מלכה לייפר שהייתה חשודה בעבריות מין בתלמידותיה באוסטרליה וניהל את המאבק של חסידות גור נגד הפורשים ממנה.

5. שיטות עבודה

צור כבר שנים מסתובב בין עמדות כוח- בפוליטיקה ובתקשורת. שיטות העבודה שלו נחשבות לעיתים דורסניות ובלתי שגרתיות. בראיון לגלובס בעבר אמר: ""ש שיטה מצוינת, והיא להגיע אל העיתונאי דרך בן/בת הזוג שלו. בדרך כלל, לאנשים שלוקים בשיכרון כוח יש אדם שמסוגל להעמיד אותם במקומם...זה כלי לא רע בכלל" עוד המשיך ואמר כי: "כשיש צורך להפגין אגרסיביות, נעשה את זה באופן הכי אפקטיבי. אנחנו לא עושים את זה אלגנטי, ולא מתביישים בזה".