מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרצוג מזהיר: "האויב רואה את מאבקי האגו והניגוחים הפוליטיים - וחוגג"

נשיא המדינה יצחק הרצוג בנאום לאומה: "אני מזהיר בצורה מפורשת, כל מי שמחזיר אותנו לשיח של השישה באוקטובר פוגע במאמץ המלחמתי ובביטחון אזרחי המדינה" | חיזבאללה ירה לצפון - צה"ל תקף בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 21:02 יב בטבת התשפד | עודכן בתאריך 24/12/23 23:05

הרצוג מזהיר: "האויב רואה את מאבקי האגו והניגוחים הפוליטיים - וחוגג"
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

22:30 | מוקדם יותר היום (א') כוח צה"ל תקף חוליית מחבלים במרחב עייתה בלבנון. זמן קצר לאחר מכן זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אביבים, ובתגובה כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. בנוסף, מוקדם יותר הערב, נתקפה תשתית טרור של חיזבאללה באמצעות טנק של צה"ל במרחב יארון בדרום לבנון.

הרצוג: זו מערכה הכרחית ממושכת וכואבת אין בה זבנג וגמרנו

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג קרא הערב (א') בהצהרה לתקשורת להפסקת המאבקים הפנימיים. הרצוג הדגיש במהלך נאומו כי המלחמה הצבאית תימשך זמן ותדרוש סבלנות: "זו מערכה הכרחית, זו מערכה קשה, כבדה, ממושכת וכואבת אין בה זבנג וגמרנו" אמר. הנשיא המשיך: "במיוחד ביום קשה וכואב זה, אסור לנו להישבר, אנחנו חייבים להרים ראש".

"האויב רק מחכה שנראה סדקים בתוכנו"

הרצוג התייחס לוויכוחים הפולטיים והזהיר: "האויב רק מחכה שנראה סדקים בתוכנו. שנתחיל לריב האחד עם השני, הוא רואה את העימותים, מאבקי האגו והניגוחים הפוליטיים גם על היום שלפני וגם על היום שאחרי, הוא חוגג בכל פעם שהמחלוקת מפלגת אותנו".

"אסור לחזור לשיח של השישה באוקטובר"

בהמשך דבריו, הנשיא ביקש בשם המשפחות השכולות: "בואו נחדול מהמאבקים הפנימיים בשעת המערכה הקשה. ויכוחים הם הרי חלק מהדי אן אי שלנו, מותר וצריך לקיים מחלוקת ולמתוח ביקורת אפילו בשעת לחימה אבל יש דרך כיצד להתווכח. אסור לחזור לשיח של השישה באוקטובר. אני מזהיר בצורה מפורשת, כל מי שמחזיר אותנו לשיח של השישה באוקטובר פוגע במאמץ המלחמתי ובביטחון אזרחי המדינה".