מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

משפחות שכולות זועמות על הקמפיין של אחים לנשק: "מחללים את כבוד המתים"

הארגון אחים לנשק יצא בקמפיין נגד נתניהו: "בשבילנו אתם אחים, בשבילו אתם ניצבים בקמפיין" בצירוף שמות כל הנופלים מהשבעה לאקוטובר. משפחות שכולות ראו את שמות יקיריהן וזעמו על הארגון שעשה בהם שימוש ללא הסכמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/23 20:08 א בטבת התשפד

משפחות שכולות זועמות על הקמפיין של אחים לנשק: "מחללים את כבוד המתים"
מחאת ארגון אחים לנשק, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הארגון "אחים לנשק" קם במהלך המחאות נגד הרפורמה משפטית וקרא לסרבנות יצא בימים האחרונים בקמפיין פוליטי נגד נתניהו, בו כתובים כל שמות הנופלים במלחמה ולצידם המשפט: "בשבילנו אתם אחים, בשבילו אתם ניצבים בקמפיין".

עוד כתבו על הקמפיין: "עם ישראל מבין שבשבילך 1,200 נרצחים הם ניצבים בקמפיין. בשבילך האסון הגדול ביותר שהיה הוא גרף חשבונאי. מי שנטבח, שנחטף מביתו, מי שנאנסה ומי שמסר את חייו על הגנת המולדת הם רק סטטיסטיקה. ראש הממשלה, תשכח מזה. אתה תקוע באתמול, וההשוואות שלך אינן אלא ניסיון ציני לייצר יסודות לקמפיין פוליטי פסול".

שמח שתוציאו את השם של אחי מקמפיין ההסתה הפוליטי שלכם

בתגובה לשימוש בשמות של חללי צה"ל, כמה משפחות שכולות כתבו פוסטים זועמים על השימוש הפוליטי בשמותיהם של האהובים שלהם. אליהו דוכן, אחיו של יוחאי דוכן הי"ד שנרצח בעת קרב בבסיס חל עוז בשבת השחורה כתב: "שלום 'אחים לנשק' אשמח שתוציאו את השם של אחי סגן יוחאי דוכן ז"ל מקמפיין ההסתה הפוליטי שלכם. תודה מראש, ד"א: להבא כדאי לכם כגוף פוליטי, לשאול את משפחות הנופלים אם הן מסכימות שתחללו את זכר יקיריהם בקמפיין פוליטי מסוג שכזה". בתגובה אחים לנשק חסמו את אליהו בטוויטר.

גם יהושע שני, ששכל את בנו כתב נגד הקמפיין: "כאב שכול אני מרגיש שהארגון הבזוי הזה מחלל את זכרו של בני. עושים שימוש פוליטי בדבר הקדוש ביותר. הקמפיין הזה הוא שיא הנבזות שימוש ציני בשכול". הארגון טרם התנער מהקמפיין או מחק את שמותיהם של החללים אשר משפחתם מתנגדת למסר.