מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דניאל הגרי בהספד אישי: הכרתי את גל איזנקוט כשהייתי עוזר הרמטכ"ל

בעקבות הבשורה הקשה על נפילתם של שני לוחמי צה"ל ובהם בנו של השר איזנקוט, דובר צה"ל ניצל את הבמה בהצהרתו היומית כדי לספר בנימה אישית על גל ז"ל: "היה מלח הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/23 07:46 כה בכסלו התשפד

דניאל הגרי בהספד אישי: הכרתי את גל איזנקוט כשהייתי עוזר הרמטכ"ל
דובר צה"ל דניאל הגרי , צילום: דובר צה"ל

במהלך הצהרתו היומית, התייחס אתמול דובר צה"ל הגרי לנפילתו של גל איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל לשעבר וחבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט: "הערב, הודענו על 2 לוחמי מילואים שנפלו בקרבות, גל מאיר איזנקוט ויונתן דוד דיטש - אוהבי הארץ ומגיניה. גל נפל בקרבות בג'באליה ויונתן במרחב חאן יונס. בשם הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל כולם, אני מוסר את תנחומיי למשפחות, לכל משפחות חללי צה"ל כולן, גיבורי ישראל".

"הכרתי את גל באופן אישי, גל היה מלח הארץ"

"בנימה אישית, אני רוצה להתייחס לגל איזנקוט ז"ל. באחד מתפקידיי, הייתי עוזרו של גדי איזנקוט כאשר היה רמטכ"ל, הכרתי את גל באופן אישי, גל היה מלח הארץ, הוא התגייס לשייטת 13 ומשם עבר למגלן, הוא המשיך בחייו כגבר צעיר, הלך ללימודים והתנדב למילואים", אמר.

הרמטכ"ל אינזקוט ובנו

הרמטכ"ל אינזקוט ובנו, צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף: "הוא היה נחוש להילחם במחבלים במלחמה הזאת, יחד עם חבריו הלוחמים. גל הוא מלח הארץ, יהי זכרונו לברכה. כל אחד מחללי המלחמה הוא עולם ומלואו. אני מחבק את משפחת איזנקוט, ואת כל משפחות הנופלים".

גל היה בן 25 מותו. הכוח של גל פעל בפאתי ג'באליה, באזור שייח זייד. הם זיהו פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם- ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. גל איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו.