מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"רצח יהודים - תלוי הקשר": התשובה המחרידה של נשיאת האוניברסיטה היוקרתית בארצות הברית

בעקבות הגל הגובר של האנטישמיות באוניברסיטאות, נשאלו ראשי המוסדות המובילים אם קריאה לרצח יהודים תיחשב כהתעמרות וענו כי "זה תלוי בהקשר ורק אם השיח יהפוך פעולה" | שר החוץ: "אבסורד שדווקא מקומות שאמורים להיות מגדלור מוסרי הפכו להיות בית גידול לשנאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 09:33 כג בכסלו התשפד

"רצח יהודים - תלוי הקשר": התשובה המחרידה של נשיאת האוניברסיטה היוקרתית בארצות הברית
אוניברסיטת הארוורד, צילום: f11photo,Shutterstock

האוניברסיטאות הגדולות והנחשבות ביותר בארה"ב הפכו לאחרונה למצע נוח לאנטישמיות ולהפגנות פרו פלשתיניות. אמש (ג') זומנו ראשי האוניברסיטאות לשימוע בקונגרס ונשאלו האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות והטרדה, והתשובות המקוממות שענו עוררו סערה.

קריאה לרצח יהודים זו הטרדה? תלוי בהקשר

חברת הקונגרס אליס סטפניק פנתה אל ראש אוניברסיטת פנסילבניה שהתחמקה בהתחלה וכשלחצו עליה לענות תשובה ענתה כי "אם שיח כזה הופך להתנהלות ופעולה, הוא יכול להיחשב להתעמרות. זוהי החלטה שתלויה בהקשר". סטפניק נדהמה ושאלה אותה "קריאות לרצח עם ביהודים תלויות בהקשר? זה לא נחשב להתעמרות? זו השאלה שהכי קל להשיב לה 'כן'".

היא פנתה עם השאלה גם לראש אוניברסיטת הרווארד שענתה גם היא תשובה מרתיחה ואמרה כי קריאות לרצח יהודים יחשבו הטרדה רק בהקשר מסוים ושהיא נחשבת בעייתית רק אם הקריאה "מופנית כלפי אדם אינדיבידואלי". נשיאת MIT הדגישה גם היא כי הקריאות יעברו על כללי האוניברסיטה- "רק אם הן מופנות כלפי אנשים יחידים, לא כהצהרה ציבורית".

"כישלונה של הנשיאה לגנות את השיח מעוררת שאלות בנוגע ליכולתה להגן על סטודנטים יהודים בקמפוס"

בארגון הסטודנטים היהודים "הלל" בהרווארד הגיבו לאמירות וכתבו: "אנחנו מזועזעים מהצורך להצהיר את המובן מאליו, קריאות לרצח עם נגד יהודים הן תמיד הסתה לאלימות. כישלונה של הנשיאה גיי לגנות כראוי את השיח הזה מעוררת שאלות בנוגע ליכולתה להגן על סטודנטים יהודים בקמפוס".

גם שר החוץ אלי כהן הגיב בחריפות וכתב: "זהו רגע מסוכן ועצוב. אבסורד שדווקא מקומות שאמורים להיות מגדלור מוסרי הפכו להיות בית גידול לשנאה. כל אמריקאי שמאמין בערכים עליהם נוסדה ארה"ב צריך להתנער מהאמירות המדאיגות, ואני מודה לחברת הקונגרס אליס סטפניק שעומדת בצורה ברורה נגד הדברים. מי שנותן מקום לאנטישמיות אסור שיישאר יום אחד בתפקידו!".