מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המענק המיוחד שיקבלו החטופים ששוחררו משבי החמאס

שר העבודה והרווחה הודיע על מתווה פיצויים עבור החטופים שישוחררו משבי החמאס: מענק של אלפי שקלים, קצבה שוטפת וליווי רפואי ונפשי מטעם המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 09:35 יד בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 27/11/23 09:51

המענק המיוחד שיקבלו החטופים ששוחררו משבי החמאס
קבלת פנים בבסיס, צילום: ללא

שר העבודה והרווחה, יואב בן צור הודיע היום (ב') על שורה של פיצויים שיקבלו החטופים שישוחררו משבי החמאס. לפי מתווה הפיצויים, החטופים יקבלו מענק הצטיידות חד פעמי של עשר אלף שקלים ולאחר מכן יזכו לתשלום חודשי מכוח חוק פדויי שבי בסך של כ-1,350 שקלים. בנוסף, החטופים יוכרו כנפגעי פעולות האיבה ויזכו לקצבה שוטפת בהתאם לאחוזי נכות שיקבעו להם.

מעטפת רפואית ונפשית, טיפולים גם לבני המשפחה

לצד הסיוע הכלכלי, החטופים ילוו על ידי מעטפת רפואית ונפשית, המדינה תממן לחטופים טיפול רפואי מלא נפשי ופיזי כאחד, ליווי של עובד סוציאלי מטעם הביטוח הלאומי ובמקרה הצורך תספק מענים לצרכים מיוחדים כמו דיור, ניידות במקרים הרלוונטיים. גם בני משפחה ממעגל ראשון של חטופים משבי יהיו זכאים גם הם למימון טיפולים נפשיים.

עד כה שוחררו 40 חטופים

כזכור, במסגרת עסקת החטופים עם חמאס צפויים להשתחרר בסך הכל 50 ישראלים, 40 מתוכם שוחררו כבר בשלושת הפעימות הראשונות של העסקה. בחמאס הביעו אתמול נכונות להארכת ההפוגה בתמורה לשחרור של עוד עשרות חטופים ישראלים, בניהם אף גברים בגיל מבוגר.