מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המטח הכבד נמשך: 35 שיגורים נוספים מלבנון לעבר ישראל

אחרי שבבוקר שוגרו מעל 50 רקטות מלבנון, אזעקות הופעלו שוב במנרה וקריית שמונה, מצה"ל נמסר כי זוהו 35 שיגורים נוספים לעבר לישראל, כשחלקם יורטו. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 13:04 י בכסלו התשפד

המטח הכבד נמשך: 35 שיגורים נוספים מלבנון לעבר ישראל
ירוטים בשמי קריית שמונה, צילום: David Cohen/Flash90

הצפון בוער: אזעקות נוספות נשמעו הצהריים (ה')בצפון הארץ. מצה"ל נמסר כי בהמשך להתרעות במרחב צפון הארץ, זוהו כ-35 שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר שטח מדינת ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים. בנוסף, מחבלים שיגרו משעות הבוקר מספר טילי נ"ט ומרגמות לעבר מספר מרחבים לאורך הגבול.

כלי טיס של צה"ל תקף מספר משגרים מהם בוצעו השיגורים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" משגר נוסף ממנו בוצע ירי. כמו כן, צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. ממד"א נמסר כי בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת קריית שמונה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

עשן בגבול לבנון במהלך חילופי האש מול חיזבאללה, חרבות ברזל

עשן בגבול לבנון במהלך חילופי האש מול חיזבאללה, חרבות ברזל, צילום: Ayal Margolin/Flash90

מוקדם יותר: אזעקות בלתי פוסקות, מטח של 50 רקטות

על רקע הדיווחים על דחייה בהפסקת האש בין ישראל לחמאס, הפסקת אש שחיזבאללה הודיע כי הוא נכלל בה, אזעקות רבות נשמעו מורד יותר הבוקר בגבול לבנון. בשעה 8:29 נשמעה האזעקה הראשונה, ומאז נשמעות עוד ועוד אזעקות - כולל מטח כבד בשעה 10:15 שכלל יותר מ-50 רקטות.