מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אזעקות בגוש דן ובשרון, 2 הרוגים מפגיעת רקטה בדרום, 2 בכירי חמאס חוסלו

מטח רקטות למרכז הארץ, תל אביב והשרון, עשרות מטוסי קרב תקפו לפני מעל 100 מטרות בעזה | צה"ל חושף: חיסלנו את שר הכלכלה של חמאס | 2 בני אדם נהרגו מוקדם יותר מפגיעת רקטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 15:24 כה בתשרי התשפד

אזעקות בגוש דן ובשרון, 2 הרוגים מפגיעת רקטה בדרום, 2 בכירי חמאס חוסלו
זירת נפילה בתל אביב בתחילת השבוע, צילום: Erik Marmor/Flash90

אחרי יממה שקטה אך מתוחה במרכז הארץ, אזעקות נשמעו בשעות הצהריים (ג') ברחבי הארץ. המטח החל ביישובי העוטף, והמשיך לערי השרון וגוש דן, ולאחר מכן נשמעו אזעקות גם בבאר שבע. שני בני אדם נהרגו מפגיעת רקטה בדרום. במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף אווירית מטרות רבות בעזה - ודיווח על חיסולו של שר הכלכלה של חמאס.

מטח רקטות לעבר המרכז והשרון

בין השאר הופעלו התראות בראשון לציון, תל אביב, פתח תקווה, חולון, אשדוד ועוד. ממד"א נמסר, כי בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות באזור גוש דן ובשפלה, לא התקבלו קריאות על נפילות. צוותי מד"א יוצאים לטפל במספר נפגעי חרדה ואנשים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

רקטות לעבר ישראל: ישראלים במרחב המוגן,

רקטות לעבר ישראל: ישראלים במרחב המוגן, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

זמן קצר קודם לכן, בעקבות נפילה בשטח פתוח בחבל אשכול נהרגו שני בני אדם. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותם של שני עובדים זרים, גברים כבני 30, העניקו טיפול רפואי ופינו במסוק מד"א-הצלה אייר לבי"ח עובד זר גבר כבן 30 במצב קשה.

צה"ל חיסל הלילה את שר הכלכלה של ארגון הטרור חמאס

כאמור, בצה"ל חושפים כי כלי טיס של צה"ל חיסל הלילה את ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של ארגון הטרור חמאס. כחלק מתפקידו ניהל את הכספים בארגון וייעד את הכספים למימון והכוונת טרור בפנים הרצועה ומחוצה לה. החזיק בעבר בתפקידים ביטחוניים בארגון הטרור וכחלק מתפקידו הוביל מספר פעולות שמטרתן לפגוע באזרחים במדינת ישראל.

תקיפות חיל האוויר בעזה, מלחמת חרבות ברזל

תקיפות חיל האוויר בעזה, מלחמת חרבות ברזל צילום: Atia Mohammed/Flash90

"מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מעל 100 מטרות ברחבי שכונת אל פורקן"

במקביל, צה"ל ממשיך בגלי תקיפה נרחבים. עשרות מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מעל 100 מטרות ברחבי שכונת אל פורקן. ביממה האחרונה צה"ל תקף מעל 250 מטרות במרחב השכונה. כמו כן, צה"ל תקף במרחב רפיח, בין המטרות נתקפה מנהרה תת קרקעית שיועדה להברחת ציוד ואמל"ח. לפי צה"ל, שכונת אל פורקן משמשת כקן טרור עבור חמאס וממנה יוצאות לפועל פעילויות רבות נגד ישראל.

בנוסף, היום פורסם כי אתמול בשעה 21:00, התקבלה במוקד החמ"ל הודעת מצוקה על קבוצת אזרחים נעדרים. אנשי המוקד ביצעו אימות של פרטי האירוע, ובאמצעות איכונים הצליחו לאתרם. בשעה 21:52 צוותים טקטיים של צה"ל הגיעו לקיבוץ והצליחו לחלץ את 30 הנעדרים ששהו במקום - 16 יהודים ו-14 תאילנדים.

צפו בהפצצות בשכונת אל פורקן בעזה:

תקיפות חיל האוויר בעזה, מלחמת חרבות ברזל

תקיפות חיל האוויר בעזה, מלחמת חרבות ברזל צילום: Atia Mohammed/Flash90