נגמרה הסבלנות: השבועיים הקרובים יכריעו את גורל הטייסים

מפקד חיל האוויר הודיע כי לקראת ישיבה שתערך באמצע החודש הקרוב, בחיל האוויר ממפים את מצב טייסי המילואים - לאחר מכן: טייסים שלא יתייצבו יסתכנו בהדחה | אלו הסיבות למהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 21:49 יז בתשרי התשפד

נגמרה הסבלנות: השבועיים הקרובים יכריעו את גורל הטייסים
תומר בר, צילום: Flash90

חיל האוויר ובתוכו טייסי המילואים, עמדו בחודשים האחרונים במוקד הסערה סביב כשירות צה"ל, כאשר מספר רב של טייסים הודיעו על הפסקת שירות בשל התנגדותם לרפורמה המשפטית. בתוך כך, היום (ב') נחשף בחדשות 13 כי מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר קבע כי בעוד כשבועיים, יתכנס דיון בו ידונו בכירי החיל ומפקדי הטייסות בנוגע לתמונת המצב הנוכחית בחיל האוויר ולכשירות טייסי המילואים. מדובר בתאריך סופי שלאחריו טייסים שלא ישובו לטייסות - ככל הנראה יודחו.

"מיפוי תמונת הכשירות של החיל והחזרת משרתי המילואים"

לפיכך בשבועות הקרובים יבחנו בחיל האוויר את כשירות הטייסים ויערכו מיפוי של טייסי המילואים שמתעתדים להישאר בחיל ואלו שיממשו את האיומים בהפסקת התנדבות. "מפקד חיל האוויר הנחה על ביצוע שיחות לאנשי המילואים שמטרתם מיפוי תמונת הכשירות של החיל והחזרת משרתי המילואים", כך נמסר מצה"ל לחדשות 13.

טייסים.

טייסים. , צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בסוף אוקטובר - תרגיל אווירי רחב היקף

עוד דווח כי התאריך שננקב נקבע עקב תרגיל אווירי משמעותי בהשתתפות חילות זרים, שאמור להתקיים בסוף אוקטובר, אליו חיל האוויר צריך להיערך מבעוד מועד. הסיבה השנייה לתזמון, היא הזמן שעבר מאז מחאת הטייסים והצורך לבדוק את רמת הכשירות שייתכן ונפגעה מאז.

נזכיר כי ביולי האחרון כ-300 טייסים הודיעו על אי-ההתייצבות למילואים כמחאה נגד הרפורמה המשפטית. מפקד חיל האוויר הזהיר כי ייתכן וארגוני הטרור יינצלו את ההזמנות כדי לתקוף את ישראל. "חווינו ימים מורכבים עבור כולנו, כמו כל עם ישראל. אני מצפה מכם לתשומת לב יתרה ללכידות, אחדות, מבצעיות וכשירות. ייתכן ואויבנו ינסו לבחון אותנו בתקופה הקרובה ועלינו להישאר ערוכים ודרוכים".