שפעת העופות התגלתה במושב הדתי בעמק יזרעאל

שפעת עופות התגלתה בפינת חי במושב שדה יעקבהבעמק יזרעאל. משרד החקלאות הטיל הסגר על כל הלולים בטווח של עד 10 ק"מ, והנחה את הצרכנים לצרוך ביצים ובשר עוף רק במקומות מוסדרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 14:28 יב בתשרי התשפד

שפעת העופות התגלתה במושב הדתי בעמק יזרעאל
אילוסטרציה , צילום: Yossi Aloni/FLASH90

שפעת עופות התגלתה בפינת חי במושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל. המחלה התגלתה בכ-250 בעלי כנף במקום, ביניהם: טווסים, ברווזים, יונים ותרנגולות נוי. פינת החי וכן הלולים בטווח של עד 10 ק"מ מהלול המדובר נמצאים בהסגר. מתוצאות הבדיקות עולה כי הזן שהתגלה הוא H5N1.

על מנת למנוע את התפשטות המחלה, פועל משרד החקלאות בהתאם לנהלי העבודה הבינלאומיים של הארגון העולמי לבריאות בעלי החיים (woah) הנוגעים לטיפול בשפעת העופות. בנוסף, משרד החקלאות עדכן בנושא את משרדי הבריאות ורשות הטבע והגנים, ונמצא עמם בקשר בכל הנוגע להגברת הערנות בדבר העברת המחלה באמצעות עופות בר.

שפעת העופות מתגלים כמעט בכל שנה

משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר בעונת הנדידה. מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת עופות כמעט בכל שנה.

ההנחיה של משרד החקלאות לצרכנים

משרד החקלאות מדגיש כי יש לצרוך בשר עוף וביצים שנרכשו אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו/ נאפו/ טוגנו היטב.