נסראללה מאיים: "אם ישראל תפעל נגד האוהלים בגבול - לא נעבור בשתיקה"

בנאום לציון 17 שנה למלחמת לבנון השנייה, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה התייחס לעימות סביב האוהלים שהקים ארגונו מעבר לקו הכחול בהר דב: "ההרתעה הישראלית נשחקה ואולם אין שחיקה בשחצנות הישראלית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 21:48 כג בתמוז התשפג

נסראללה מאיים: "אם ישראל תפעל נגד האוהלים בגבול - לא נעבור בשתיקה"
נסראללה, צילום: צילום מסך מתוך "נאום השיעולים"

מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה נשא הערב (ה') נאום לציון 17 שנה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. בנאומו התייחס נסראללה למתיחות הביטחונית המתמשכת בגבול בין שתי המדינות, בין היתר בעקבות העימות סביב האוהלים שהקים ארגון הטרור מעבר לקו הכחול בהר דב.

"אם ישראל תפעל נגד האוהלים שהוקמו מעבר לקו הכחול  זה לא יעבור בשתיקה"

"אם ישראל תפעל נגד האוהלים שהוקמו מעבר לקו הכחול זה לא יעבור בשתיקה", איים נסראללה, "זו אדמה לבנונית וחובה שתהיה בידי לבנון בכל מחיר וזו אחריות של חיזבאללה לעשות זאת. גם את אדמותינו בכפר רג'ר נחזיר בשיתוף פעולה עם ממשלת לבנון. ההרתעה הישראלית נשחקה ואולם אין שחיקה בשחצנות הישראלית. ישראל ממשיכה להפר את הריבונות הלבנונית".

כוח צה"ל בכפר רג

כוח צה"ל בכפר רג'ר, גבול לבנון צילום: Ayal Margolin/Flash90

לטענתו, ההרתעה הישראלית נשחקת מאז מלחמת לבנון השנייה. "ההרתעה של חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה הולכת וגוברת ואילו בצד הישראלי הולכת ומתכרסמת. לפני כמה ימים הייתה חתונה בדרום לבנון ושוגרו בה זיקוקים. הצבא הישראלי נכנס למצב של כוננות. יש תחושת אימה בצד השני, ישראל טובה בלהטיל אימה על האנשים של עצמה, ישראל היא זו שמטילה פחד על היישובים של עצמה בצפון וזה בעיקר בגלל התקשורת הישראלית".

 צה"ל סיכל ניסיון לחבל בגדר הגבול עם לבנון

מוקדם יותר היום, דובר צה"ל פרסם היום כי מספר חשודים התקרבו מוקדם יותר היום (ד') לגדר הגבול עם לבנון וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם. זהות החשודים לא ידועה. 

בתוך כך, פעילי חיזבאללה הפגינו הערב מול מטולה לציון יום השנה ה-17 למלחמת לבנון השנייה. הפעילים הציתו אש על הגבול, מנופפים בדגלי הארגון וקוראים קריאות גנאי נגד ישראל. כוחות צה"ל שפרוסים באזור ביצעו ירי אזהרה לעברם.