מנכ"ל חברת החשמל תוקף בחריפות: "המידע שפורסם היה מסית ומקניט, יש גבול"

מנכ"ל חברת החשמל התייצב היום לדיון בוועדה לביקורת המדינה, והתייחס להחלטתו לחבר לחשמל את היישובים הדתיים לפני השבת, שפיגלר מתח ביקורת על ההסתה בעקבות החלטתו ואמר כי הוא גאה בה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 11:15 יח בסיון התשפג

מנכ"ל חברת החשמל תוקף בחריפות: "המידע שפורסם היה מסית ומקניט, יש גבול"
מאיר שפיגלר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי שמנכ"ל חברת החשמל  מאיר שפיגלר התייחס ביום שני האחרון להפסקת החשמל היזומה בליל שבת, במהלכה 300 אלף בתים ברחבי הארץ נותקו זמנית מרשת החשמל. שפיגלר טען כי: "ישובים בהם יש תושבים דתיים לא נותקו מרשת החשמל כדי לא לפגוע בהם בשבת, חיברנו אותם לחשמל וניתקנו ישובים אחרים" ועורר סערה.

שפיגלר: "לקחתי את האחריות וקיבלתי החלטה שאני גאה בה"

היום (ד') בוועדה לביקורת המדינה הסביר והצדיק מנכ"ל חברת החשמל את החלטתו ואמר כי הוא גאה בה, "אני אומר בצורה ברורה - המידע שפורסם היה מסית ומקניט ולא תואם את העובדות. אם יש מצב שיש יישובים דתיים שהם כבר היו מנותקים שעות ארוכות, ואם הם לא מקבלים חשמל רגע לפני כניסת השבת, הם נתקעים ל-25 שעות נוספות ללא חשמל, לקחתי את האחריות וקיבלתי החלטה שאני גאה בה לחבר אותם לחשמל - גם להם יש ילדים, תינוקות ונכים".

צילום: ערוץ כנסת

שפיגלר הוסיף "יש גבול! החילונים ואני אחד מהם יכולים להפעיל את החשמל אחרי שעה שעתיים, לעומת הדתיים שבמידה ולא היו מקבלים חשמל בערב שבת, היו מנותקים שבת שלמה מחשמל".

"האם מעתה ואילך זכאות לחיבור לחשמל תהיה לפי גודל הכיפה והשביס?"

כזכור, דבריו על החלטתו להשאיר חשמל באזורים הדתיים עוררו סערה רבתי. חברת הכנסת מרב מיכאלי ביקרה את המהלך ואמרה "מי נתן את ההוראה ביום שישי לנתק מהחשמל יישובים עם רוב חילוני ולחבר לחשמל יישובים עם רוב דתי וחרדי?  איך בדיוק נבדקה זהות היישוב? האם מעתה ואילך זכאות לחיבור לחשמל תהיה לפי גודל הכיפה והשביס? או אולי לפי אחוז ההצבעה למפלגות הקואליציה? חבורת חדלי אישים שלא מסוגלים לנהל משק חשמל שיבטיח אספקת חשמל בסיסית בצורה סדירה, כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת. ככה אתם רוצים לנהל את המדינה? לא פלא שככה היא נראית".