היולדת הגיעה לצומת הגוש - הפרמדיק הודיע: "אין זמן את יולדת עכשיו"

פרמדיק מד"א משה בניטה הוזעק לצומת גוש עציון בעקבות קריאה על יולדת שעשתה את דרכה מסוסיא. לאחר שהבין כי הלידה התחילה, החל ליילד אותה בניידת לטיפול נמרץ: "יילדנו את התינוק ושמענו בכי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 19:37 י בסיון התשפג

היולדת הגיעה לצומת הגוש - הפרמדיק הודיע: "אין זמן את יולדת עכשיו"
משה יחד עם התינוק הטרי, צילום: מד"א

הלידה המרגשת בגוש עציון: בשבוע שעבר הוזנק פרמדיק מד"א משה בניטה לקריאה שגרתית בצומת גוש עציון, על מנת להעניק טיפול רפואי ליולדת שיצאה מביתה שבסוסיא לכיוון בית החולים והחלה להרגיש צירי לידה. משה הגיע לצומת ומיד זיהה כי מדובר למעשה בלידה בשלבים מתקדמים, והודיע ליולדת, שלומית: "אין לנו זמן להגיע לבית החולים, את יולדת עכשיו". אכן, דקות לאחר מכן התגברו צירי הלידה ומשה החל ליילד אותה בניידת לטיפול נמרץ.

תכבד להחזיק את התינוק בזמן הברכות וחשיפת שמו

כשהגיעו לבית החולים, הודתה שלומית לצוות מד"א, כשהשתחררה מספר ימים לאחר מכן - יצרה קשר עם משה וביקשה שיגיע לאירוע החגיגי עם טלית. המעגל נסגר, כשמשה התכבד להחזיק את התינוק בזמן הברכות וחשיפת שמו - איתי.

הפרמדיק עם הזוג המאושר והתינוק

הפרמדיק עם הזוג המאושר והתינוק צילום: מד"א

היולדת, שלומית קלרמן ובעלה אליה סיפרו: "התרגשנו מאוד מהמקצועיות של הצוות בעת הלידה – הכל היה מאוד מהיר, הטיפול היה מסור ומקצועי מאוד. אחרי הלידה רצינו מאוד להודות למשה על התמיכה והעזרה הגדולה ברגע המדהים הזה שנקרא לידה. מאוד שמחנו לראות את משה, הרגשנו שזה מתבקש שהוא יהיה חלק - זה היה מובן מאליו. במקום שבו איתי נולד, במקום שבו נהרגו כל כך הרבה אנשים אנחנו הבאנו חיים לעולם".

יילדנו את התינוק ושמענו בכי - דבר שמרגש בכל פעם מחדש

על הלידה והמחווה המרגשת, סיפר הפרמדיק משה בניטה: "מיד כשהגענו לצומת הבנו שמדובר בלידה קרבה. בתוך רגעים ספורים יילדנו את התינוק ושמענו בכי - דבר שמרגש בכל פעם מחדש. בבית החולים שלומית הודתה לצוות ומספר ימים לאחר מכן – הזמינה אותי לברית וכמובן שהגעתי בשמחה. הכבוד ששלומית ואליה נתנו לי בהחזקת התינוק הוא בהחלט רגע מיוחד מאוד עבורי ואני מודה להם. אני מאחל למשפחה מזל טוב, נחת ובריאות רבה".