אדיר גאנם נרצח בטייבה: "קריאת השכמה למשטרת ישראל"

מאבטח בן 25 נרצח, כתוצאה מירי לעבר ביתו של ראש עיריית טייבה. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע | שר הפנים: "דרישה לתגבר את האבטחה סביב נבחרי ציבור מאוימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/23 08:30 ל בניסן התשפג

אדיר גאנם נרצח בטייבה: "קריאת השכמה למשטרת ישראל"
מאבטח ראש עיריית טייבה נרצח, צילום: דוברות משטרה

אירוע ירי אמש (ה') מחוץ לביתו של ראש העיר טייבה, שועאע מנצור מסארוה: אלמונים פתחו בירי לעבר בית ראש עיריית טייבה, שכתוצאה ממנו נפגע מאבטח ראש העיר, שפונה אל המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא ושם נקבע מותו. המאבטח שנרצח הוא אדיר גאנם, תושב הצפון כבן 25 ששירת בצה"ל בחטיבת כפיר. בתוך כך, המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה וממצאים פורנזיים ע"י חוקרי הזיהוי הפלילי. הרקע והנסיבות בבדיקה.

הערכת מצב מיוחדת בשטח

המשטרה סיימה הערכת מצב מיוחדת בראשות ממ"ז מרכז- ניצב אבי ביטון, בעקבות הרצח הלילה בטייבה, בסיומה הטיל את החקירה בראש סדר העדיפות על ימ"ר מרכז. מפקד מחוז מרכז- ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב מיוחדת בשטח, בה סקרו בפניו את נסיבות האירוע, לרבות אירוע ירי קודם לפני כחודש לעבר בית ראש העיר, לצד איסוף ממצאים בשטח וכן פעולות חקירה נדרשות בהמשך.

בנוסף, ערך הממ"ז פגישה עם ראש העיר, במסגרתה  עדכון אותו בדבר חקירה מואצת אשר מנוהלת ביחידת העילית של מחוז מרכז, נוכח חומרת האירוע והנסיבות. מפקד המחוז קבע את החקירה בראש סדר העדיפות המחוזי בשל חומרת האירוע ובהתאם הטיל את החקירה על היחידה המרכזית במחוז, כאשר כלל המערכים הרלוונטים יעמדו לרשות היחידה החוקרת.

שר הפנים: "דרישה לתגבר את האבטחה סביב נבחרי ציבור מאוימים"

שר הפנים משה ארבל הגיב לאירוע, ואמר כי, "הרצח המזעזע הלילה בטייבה, בו נרצח מאבטח ראש העיר, הוא קריאת השכמה למשטרת ישראל ולשירות הביטחון הכללי לשמור על יכולות נבחרי הציבור במדינה דמוקרטית לבצע את המשימות המוטלות עליהם ללא מורא" עוד אמר: "אני מחזק את ידיו של ראש העיר טייבה עו"ד שועאע מנצור ופניתי הבוקר למפכ"ל המשטרה בדרישה לתגבר את האבטחה סביב נבחרי ציבור מאוימים ובכוונתי לעקוב מקרוב אחר ביצוע דרישה זו".

ח"כ משה ארבל

ח"כ משה ארבל צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון