בעקבות מחלוקת על תיקון סעיף הנכד: המזרחי עצרו את הקונגרס הציוני

לאחר מאבקים על קיום שינויים בסעיף הנכד שבחוק השבות הקונגרס הציוני העולמי נבלם היום. במזרחי הבהירו כי יש לקיים שינויים בסעיף הנכד אך שכל שינוי יעשה בהסכמה בין כל סיעות הבית בקונגרס: "בסוגיות נפיצות מקבלים החלטות בהסכמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 22:35 כט בניסן התשפג

בעקבות מחלוקת על תיקון סעיף הנכד: המזרחי עצרו את הקונגרס הציוני
הדיון שנערך היום | , צילום: דוברות המזרחי

הקונגרס הציוני העולמי נבלם היום (ה') לאחר מאבקים על קיום שינויים בסעיף הנכד שבחוק השבות. נציגות המזרחי הגישה הצעה להקמת צוות שיידון בנושא כדי להביא לשינויים מוסכמים בסעיף הנכד. במזרחי הבהירו כי יש לקיים שינויים בסעיף הנכד אך שכל שינוי יעשה בהסכמה בין כל סיעות הבית בקונגרס.

"לדחות את ההצבעות בהחלטה לאחר הימים הלאומיים"

מפלגות השמאל סירבו לקבל כל שינוי גם אם הוא נעשה בהסכמה ודחו את הצעות המזרחי על הסף בדיוני הקונגרס. בעקבות כך החליטו המזרחי להשיב במהלך המהווה מעין פיליבסטר שיעכב גם ההצעות של השמאל בקונגרס. המזרחי הגישו עשרות חתימות על ההצעות שיחייבו לקיים הצבעה שמית בכל סעיף של בהצעות השמאל. 

מהלך זה הוביל להפסקה מידית של הדיונים בקונגרס. נשיאות הקונגרס החליטה להתכנס כדי להגיע להסכמות בין המזרחי לשמאל. השמאל נאלץ להסכים שיתקיים דיון בהצעת המזרחי בתנאי שימשכו את החתימות. במזרחי אמרו היום כי "ברוח ימי החגים הלאומיים, ולקידום אחדות בין חלקי הקונגרס, הצביעו במזרחי לדחיית את ההצבעות בהחלטה לאחר הימים הלאומיים".

רועי אביקסיס נציג המזרחי העולמית במוסדות הלאומיים, אמר בעקבות ההחלטה: "ההצעה של המזרחי ביקשה להביא ביטוי של אחדות בעם ישראל בארץ ובתפוצות. בסוגיות נפיצות מקבלים החלטות בהסכמה".