האחיות רינה ומאיה הן הנרצחות בבקעת הירדן - מצב אימן ממשיך להיות אנוש

בפיגוע בבקעת הירדן ביום שישי נרצחו מאיה ורינה די, בנות 16 ו-21 מאפרת. השתיים יובאו למנוחות מחר בגוש עציון | מצב אימן בת ה-48 ממשיך להיות אנוש. אמש עברה ניתוח אורתופדי דחוף ומשפחתה שוהה לצידה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/04/23 20:52 יז בניסן התשפג | עודכן בתאריך 08/04/23 22:03

האחיות רינה ומאיה הן הנרצחות בבקעת הירדן - מצב אימן ממשיך להיות אנוש
האחיות רינה ומאיה די הי"ד | , צילום: באדיבות המשפחה

הותר לפרסום. מאיה ורינה די, בנות 16 ו-21 מאפרת הן הנרצחות בפיגוע הירי באזור צומת חמרה שבבקעת הירדן ביום שישי. הלווית האחיות תתקיים מחר בשעה 17:00 בבית העלמין הסמוך לכפר עציון.  מהירי נפצעה גם אימן בת ה-48, ומצבה מוגדר אנוש והיא עדיין נמצאת בסכנת חיים, כך עדכנו היום (ש') בבית החולים הדסה עין כרם. צוותי הרפואה בבית החולים נלחמים על חייה בשעות אלה.

האם שנפצעה אנושות בפיגוע מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ. אמש עברה ניתוח אורתופדי דחוף ומשפחתה שוהה לצידה. האב שמלווה את רעייתו טרם הספיק עדיין לזהות את בנותיו שנרצחו בפיגוע כפי שנדרש, גם בשל סמיכות האירועים לשבת. בני משפחה רבים גרים בבריטניה, ונדרש להם זמן על מנת להגיע לישראל.

ההלוויה כאמור תיערך מחר - אמבולנסים של מד"א יכנסו עם האחיות הי"ד בשער הצפוני של אפרת סביבות השעה 14:00יעלו לשכונת הזית, ירדו לרחוב פיטום הקטורת ויעצרו סמוך לבית המשפחה לפרידה אחרונה. משם ימשיכו דרך שדרות דוד המלך לשער הדרומי בדרכם לחדר טהרה של מועצה אזורית גוש עציון לקראת ההלוויה. 

נתניהו וגלנט בהערכת מצב בזירת הפיגוע: "נבוא חשבון עם המחבלים כפי שבאנו חשבון עם כל המרצחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הגיעו אתמול בערב לזירת הפיגוע. "יחד עם שר הביטחון ואלוף הפיקוד והמפקדים בשטח, קיבלתי עכשיו עדכון על הפיגוע הקשה והנתעב", פתח נתניהו ואמר. "מחבלים שפלים ומוגי לב, רצחו שתי אחיות צעירות, בנות משפחה יקרה מאפרת. ברגעים אלה אם המשפחה נאבקת על חייה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לשלומה, ושולחים כולנו תנחומים וחיזוק למשפחה היקרה הזאת ברגע יגונה הקשה". 

"ברגעים אלה כוחותינו פועלים בשטח במרדף חם אחרי המחבלים. זו רק שאלה של זמן, ולא הרבה זמן, שאנחנו נבוא איתם חשבון כפי שבאנו חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל, בחודשים האחרונים". 

בזירת הפיגוע | צילום: חיים צח, לע"מ

אתמול התכנס הקבינט הביטחוני וקיבל שורת החלטות. נתניהו: "פעלנו בלבנון, פעלנו בעזה, תגברנו כוחות בשטח, אנחנו מבצעים מעצרים נרחבים וגם פעולות אחרות  שאינני יכול לפרט בשעה זאת. אני יכול לומר רק דבר אחד, אויבינו מעמידים אותנו שוב במבחן, ושוב הם יגלו, גם במבחן הזה, שאנחנו עומדים יחד, מלוכדים, בטוחים בצדקתנו, ונפעל יחד, בגיבוי מוחלט לכוחותינו, לצה"ל ולזרועות הביטחון, שפועלים גם בימי החג כדי להבטיח את ביטחון אזרחנו וביטחון מולדתנו. וביחד, מלוכדים, ננצח".