פרסום ראשון עימות בין בכיר במשטרה לבן גביר על תנאי הכליאה: "לא להתקפל"

במהלך דיון הכנה לחודש הרמדאן, בכיר במשטרה המליץ לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא להחמיר את תנאי הכליאה של האסירים הבטחוניים ולא להרוס מבנים במזרח י-ם, בן גביר תקף: "לא להתקפל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/03/23 13:26 יג באדר התשפג

עימות בין בכיר במשטרה לבן גביר על תנאי הכליאה: "לא להתקפל"
בן גביר עם בכירי המשטרה, ארכיון, צילום: ללא

בכירי המשטרה הגיעו אתמול (א') לכנסת לדיון עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לקראת חודש הרמדאן. בהקלטה בלעדית שהגיע לידי חדשות כיפה נשמע השר בן גביר מתעמת עם בכיר במשטרה שהעלה דרישות שונות.

ההקלטה הבלעדית של העימות


 

במשטרה ממליצים לבן גביר לא לשנות את תנאי הכליאה של האסירים הבטחוניים. בן גביר מתנגד לחוות הדעת הביטחונית. כך זה נשמע בחדר הסגור: בכיר במשטרה, "בתי הכלא הם סוגיה נפיצה ויום האסיר הוא ברמדאן, ההמלצה שלנו היא להימנע ממהלכים לא הכרחיים..אנחנו ממליצים לא לבצע שינויים בתנאי הכליאה".

בן גביר לבכיר במשטרה: "אתה לא יכול להגיד אל תענישו מחבל"

בן גביר ענה: "ההריסות שהיו במזרח ירושלים לא הביאו לגל טרור, גם המאפיות סגירת בבתי הכלא נכון להרגע לא ראינו התגייסות בגללם וראינו שדווקא מהלכי השב"כ ביריחו וג’נין הביאו תגובה..אני רואה שאנחנו נכנסים כירוגי ואז חוטפים פיגוע".

בן גבירהוסיף: "אני רק רוצה להגיד לך שהרעיון שלך לא טוב ואם הייתי הולך לפי האנלוגיה שלך לעצור את כל הפעולות ואז לכאורה לפי שיטתך היה יותר שקט..התפקיד שלי ושל בתי הסוהר זה לא להתקפל, אתה לא יכול להגיד אל תהרסו בתים ואתה לא יכול להגיד אל תענישו מחבל שצועק מוות לערבים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן