בחירות 2022

הפרשנים הסרוגים מגיבים לתוצאות המדגמים: "שפל חדש בחברה הישראלית"

על פי כל תוצאות המדגמים, גוש הימין ככל הנראה מנצח את הבחירות ומחכים לראות מה יעלה בגורל בל"ד. "מדהים שהתפילה כעת ב-'גוש השינוי' היא שבל"ד תעבור" | תגובות להצלחת בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 23:14 ז בחשון התשפג

הפרשנים הסרוגים מגיבים לתוצאות המדגמים: "שפל חדש בחברה הישראלית"
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

הבחירות נגמרו, המדגמים פורסמו ונראה שגוש הימין בדרך לניצחון: התוצאות נראות טובות עבור גוש הימין שבכל המדגמים מנצח בבחירות. עם תחילת תחושת האופוריה, בימין קיים חשש כי אם בל"ד, שרחוקה כרבע אחוז מלעבור את אחוז החסימה, אכן תעבור את אחוז החסימה גוש הימין ירד ל-60 אחוז מה שייתכן וימנע מנתניהו להקים ממשלה.

הציבור חכם

הפרשנים המובילים בישראל מתחילים לסכם את תוצאות הבחירות כשהפרשנים בימין בעיקר מדברים על התקווה של מפלגות הקואליציה הנוכחית שבל"ד אכן תעבור את אחוז החסימה. עמית סגל כתב על הציבור הישראלי כי הוא ציבור חכם, "שלא הושפע מתעמולה", לדבריו. בהמשך הוסיף סגל: "להמתין לבל"ד בנשימה עצורה - שפל חדש בחברה הישראלית."

גם חגי סגל תקף את העובדה שבשמאל מחכים בציפייה לראות האם בלד עוברת את אחוז החסימה. כך כתב חגי סגל: "די מדהים שהתפילה כעת ב״גוש השינוי״ היא שבל״ד תעבור את אחוז החסימה".

"נתניהו עובד עם מה שיש לו"

עקיבא נוביק התייחס להתחזקותו של בן גביר והעובדה כי הוא עשוי להיות שותף בכיר בקואליציה הבאה: "אחד הדברים שהכשירו את בן גביר הוא הרעיון המסדר של רק-לא-ביבי, והסירוב לשבת אתו. נתניהו, שב-2021 אמר 'הוא לא יהיה שר בממשלתי', עובד עם מה שיש לו".