בהזמנת ביידן: נשיא המדינה הרצוג יצא לביקור מדיני ראשון בארצות הברית

נשיא המדינה ימריא בשבוע הבא לוושינגטון בהזמנת הנשיא האמריקאי. מדובר בביקורו המדיני הראשון של נשיא המדינה בארצות הברית מאז נכנס לתפקידו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/10/22 19:29 כב בתשרי התשפג

בהזמנת ביידן: נשיא המדינה הרצוג יצא לביקור מדיני ראשון בארצות הברית
הרצוג וביידן , צילום: חיים צח, לע"מ

בשבוע הבא ימריא לוושינגטון, בירת ארצות הברית, נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג. הנשיא ימריא בהזמנת הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן ומדובר בביקורו המדיני הראשון של נשיא המדינה בארצות הברית מאז נכנס לתפקידו ביולי 2021. את נשיא המדינה ילוו במהלך הביקור שגריר ישראל בארה"ב ושגריר ארה"ב בישראל.

פגישת שני הנשיאים בבית הלבן תתקיים ביום רביעי, א׳ בחשוון ה'תשפ"ג, 26 באוקטובר 2022 בשעה 11:00 (שעון וושינגטון), 18:00 (שעון ישראל). במסגרת הביקור, שיערך בתאריכים ל' בתשרי עד א' בחשוון, 25-26 באוקטובר, עתיד הנשיא לקיים פגישות מדיניות עם בכירי הממשל, הסנאט ובית הנבחרים וראשי הקהילה היהודית.

ביידן בישראל, יולי 2021 |

ביידן בישראל, יולי 2021 | צילום: חיים צח, לע"מ

ביקורו של נשיא המדינה מגיע לאחר שהוזמן על ידי ביידן במהלך ביקורו בישראל ביולי האחרון, ומטרת הביקור היא "לחזק את השותפות האיתנה בין ארה"ב לישראל ולשקף את הקשרים העמוקים בין המדינות, הנמצאים מעל לכל מחלוקת", כך על פי הודעת בית הנשיא. הרצוג וביידן ידונו בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים. כמו כן, ידונו בקידום יוזמות משותפות הנוגעות למשבר האקלים.

הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל אירחו בחודש יולי האחרון את הנשיא האמריקאי ובאולם בית הנשיא, חתם ביידן על ספר האורחים. בתום פגישת העבודה יצאו לחצר בית הנשיא, שם נשאו הצהרות לתקשורת. לאחר שהעניק הרצוג את עיטור הנשיא לביידן ביצעו הזמרים רן דנקר ויובל דיין שיר לכבודו של הנשיא האמריקאי, הופעה שהותירה חותם עמוק לאחר שדיין סירבה בנימוס לידו המושטת של ביידן.

יובל דיין סירבה בנימוס להושטת היד של ביידן: