הפסד לבן אנד ג'ריס העולמית: הגלידות ימשיכו להימכר מעבר לקו הירוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 22:16 כה באב התשפב

הפסד לבן אנד ג'ריס העולמית: הגלידות ימשיכו להימכר מעבר לקו הירוק
צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בארה"ב דחה הערב (ב') את בקשת בן אנד ג'ריס לתת צו מניעה לחברת יוניליוור שיחייב את החברה להפסיק את מכירות הגלידות של המותג מעבר לקו הירוק וקבע שיצרנית הגלידות "לא הצליחה להוכיח שתסבול מנזק בלתי הפיך אם ההסדר החדש יתקיים". עוד הוסיף השופט וקבע כי טענת בן אנד ג'ריס על פיה מכירת המוצרים תוביל להעברת מסר המנוגד ל"ערכי החברה" היא "ספקולטיבית".

בן אנד ג'ריס היא חברת בת השייכת לתאגיד המזון העולמי יוניליוור. יוניליוור רכשה את יצרנית הגלידות בשנת 2000 ובישראל מיוצרת הגלידה על ידי זכיין ישראלי ממפעל הסמוך לקריית מלאכי. חברת בן אנד ג'ריס טענה כי בהסכם הרכישה המקורי התחייבה יוניליוור לשמור על "ערכי הליבה" של החברה ומכירת המוצרים שלה מעבר לקו הירוק מהווה הפרה של ההסכם. ביוניליוור טענו כי אין לבן אנד ג'ריס סמכות לתבוע אותם כחברת האם.

צילום: shutterstock

בעקבות לחצים מכל העולם איפשרה יוניליוור ליצרן הישראלי לפעול כזכיין עצמאי

כזכור, בחודש יולי שעבר החליטו בבן אנד ג'ריס להפסיק את מכירת הגלידות שלהם מעבר לגבולות הקו הירוק, זאת כמחאה על מבצע "שומר חומות" ומדיניות ממשלת ישראל. ההחלטה להטיל חרם על יהודה ושומרון גררה ביקורת רבה כלפי יצרנית הגלידות וחברת האם יוניליוור ובעקבות לחצים מצד גורמים כלכליים בישראל ובארה"ב החליטה יוניליוור לאפשר לזכיין הישראלי של המותג, אבי זינגר, לפעול כזכיין עצמאי ולהמשיך ביצור ובשיווק בכל הארץ, גם מעבר לקו הירוק.

בעקבות ההסכם בין יוניליוור ובין אבי זינגר החליטו בבן אנד ג'ריס לתבוע את יוניליוור ובכך למנוע את המשך השיווק והמכירה של הגלידות ביהודה ושומרון אולם כאמור, בית המשפט בארה"ב דחה היום את בקשתם.