בחירות 2022

הרב פויירשטיין בפירגון נדיר לסמוטריץ': "מים קרים על נפש עייפה"

הרב רפי פוירשטיין יו"ר עמית של ארגון רבני צהר, בירך את יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על דברים מפויסים שאמר כלפי ארגון צהר ואף הבטיח לדאוג לתקציבים למיזם "שורשים" לבירורי יהדות של צהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 11:37 ח בתמוז התשפב

הרב פויירשטיין בפירגון נדיר לסמוטריץ': "מים קרים על נפש עייפה"
עופר ברקוביץ והרב רפי פוירשטיין במועדון הגולה, צילום: נועם פוגל

יו"ר עמית של ארגון רבני צהר הרב רפי פוירשטיין בירך היום (ה') את יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' על אמירותיו המפויסות כלפי הארגון: "התרגשתי לקרוא את הדברים, הקנאות ושנאת החינם אוכלות כל חלקה טובה", הרב פוירשטיין חיזק את סמוטריץ' ואמר לו "בצלאל היקר, אל תירא ואל תחת מהנחפזים להזהירך "לא להתבלבל" אכן צודקים הם, אל תתבלבל מהקנאות ושנאת החינם האוכלות כל חלקה טובה."

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דבריו המלאים של הרב רפי פוירשטיין

"התרגשתי לקרוא את דבריך המפויסים והמאחדים כלפי רבני צהר. בעידן בו שטן המחלוקת מעוות את תפיסת האחר, וצובע אותו בצבעים עזים של 'טוב ורע', מבלי לייחס לו אפילו כוונות טובות, דבריך הם בבחינת 'מים קרים על נפש עייפה'. בצלאל היקר, אל תירא ואל תחת מהנחפזים להזהירך "לא להתבלבל". אכן צודקים הם, אל תתבלבל מהקנאות ושנאת החינם האוכלות כל חלקה טובה.

"אסיים בחוויה החרוטה בזיכרוני. הגעתי בזמנו לישיבת סיעת הבית היהודי להציג את מיזם הכשרות של צהר שהייתי ממקימיו. הוויכוח היה סוער ואף חריף, ואתה, בלשון המעטה, לא היית מאוהדיו. אך בסוף הדיון  הסוער, התקבצנו כולנו מתוך המחלוקת העזה, בחברות ובידידות, המסכימים והחולקים, לתפילת מנחה משותפת. בסוף כולנו אחים המבקשים לחיות כאן יחדיו. 'את אחי אנכי מבקש". 

סמוטריץ': "אשתף פעולה עם צהר במיזם שורשים של בירורי יהדות כי הוא סופר חשוב"

כזכור חבר הכנסת סמוטריץ' התבטא לאחרונה בחוג בית על ארגון צהר ואמר "אם כל אחד מאיתנו יהיה עסוק יותר בלעשות את מה שהוא חושב שנכון הכי טוב שאפשר ופחות בלהגיד לחבר שלו מה לא לעשות, המצב שלנו יהיה הרבה יותר טוב". לשם כך הדגים את צורת התנהלותו מול הארגון, למרות שיצא נגד חלק מהיוזמות שהוביל.

"כשצהר יצאו במיזם צהר לכשרות שאני לא חשבתי שהוא טוב היו בטוחים שאני אתקוף אותם. החרד"ל, מספר שמונה ברשימה, אבל לא תקפתי. אני אשתף פעולה עם צהר במיזם שורשים של בירורי יהדות כי הוא סופר חשוב, משימת קודש ונדאג לתקציבים, אבל אני לא אתקוף את מיזם הכשרות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן